داستان انتقال نیرو‌های عملیات به منطقه اطراف حمیدیه

مسرتی گفت: در جبهه دارخوین یگان‌هایی موفق شدند پس از عبوراز رودخانه کارون تا کنار جاده اهواز - خرمشهر پیشروی کنند، اما در جبهه کرخه نور دشمن به شدت مقاومت کرد و بچه‌ها پیشرفت چندانی نداشتند.

از آنجا که در آستانه آزادسازی خرمشهر هستیم، مطلب زیر از کتاب «دِین» خاطرات بچه‌های مسجد جزایری اهواز به کوشش علی مسرتی انتخاب شده است. در این خاطره، مسرتی به بیان اینکه چگونه در دو منطقه عملیات می‌شد، پرداخت.

کاملا مشهود بود که نیرو‌های عراقی حدس زده‌اند که ممکن است عملیات بعدی در این جبهه باشد؛ بنابر این بسیار حساس و هوشیار شده بودند. چند روز بعد «سید رکن‌الدین آقامیری» هم به کمین دیگری برخورد کرد و از ناحیه سینه گلوله خورد و مجروح شد.

فرماندهان عملیات اعلام کردند که عملیات در این منطقه لغو شده است و به مناطق مجاور منتقل شده است؛ لذا نیرو‌هایی که قرار بود عملیات را انجام دهیم، به منطقه اطراف «حمیدیه» و «جبهه کرخه‌کور» منتقل شدیم. شب ۱۰ اردیبهشت، مرحله اول عملیات بیت‌المقدس آغاز شد و نیرو‌ها از چند جبهه به دشمن حمله کردند.

در جبهه دارخوین یگان‌هایی موفق شدند پس از عبوراز رودخانه کارون تا کنار جاده اهواز - خرمشهر پیشروی کنند، اما در جبهه کرخه نور دشمن به شدت مقاومت کرد و بچه‌ها پیشرفت چندانی نداشتند.

البته عملیات در آن جبهه به این منظور بود که دشمن را مشغول کنند تا نیرو‌ها در جبهه دیگر موفق شوند.

ارسال نظرات

;