امروز خط مقدم مقاومت به آن سوی مدیترانه رسیده است

سردار «اسدی» گفت: دیروز اگر رزمنده‌ای می‌خواست از دزفول خود را به خط مقدم نبرد با دشمن برساند نزدیک ۱۵ دقیقه طول می‌کشید تا به خط برسد؛ اما امروز این استقامت و مقاومت مردم، خط مقدم را به آن سوی مدیترانه برده است.

مراسم بزرگداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری؛ روز دزفول، با سردار سرتیپ پاسدار «محمدجعفر اسدی» معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و خوزستانی‌های مقیم مشهد شب گذشته در تالار شهر برگزار شد.

سردار اسدی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز مقاومت و پایداری اظهار داشت: خداوند منت گذاشت و مقاومت ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به ثمر نشست.

وی افزود: ما هرچه داریم از ولایت فقیه است. در اندیشه امام خمینی (ره)، به‌عنوان ولی فقیه دوران، ملت ایران هر چه که دارد از محرم، عاشورا و امام حسین (ع) است. این مردم با تمسک به حضرت سیدالشهداء (ع) فشارهای زیادی را تحمل کردند اما خم به ابرو نیاوردند.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه به تشریح گستره جبهه مقاومت امروز نسبت به دیروز پرداخت و گفت: دیروز اگر رزمنده‌ای می‌خواست از دزفول خود را به خط مقدم نبرد با دشمن برساند نزدیک ۱۵ دقیقه طول می‌کشید تا به خط برسد اما امروز این استقامت و مقاومت مردم؛ خط مقدم را به آن سوی مدیترانه برده است به طوری که رزمنده این جبهه ۲ ساعت به صورت هوایی و شش ساعت از طریق زمین در مسیر است تا به خط مقدم برسد.

وی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی و وقوع انقلاب در کشور مصر، یادآور شد: در منطقه و در یک کشور اسلامی مثل مصر نزدیک به ۸۰ سال فشارها را تحمل کردند تا اینکه انقلابشان پیروز شد اما این انقلاب بیشتر از یک سال دوام نیاورد و نابود شد.

امروز خط مقدم مقاومت به آن سوی مدیترانه رسیده است

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اگر ولایت فقیه در کشور ما نبود کار به ریاست جمهوری بنی‌صدر هم نمی‌رسید و در همان دوران دولت بازرگان، انقلاب به دست بیگانگان می‌رسید.

وی با نقد افکار سازشکارانه در داخل کشور بیان داشت: زمانی که دزفول موشکباران شد مردم شعار می‌دادند که موشک جواب موشک! این در حالی بود که در کشور اصلاً موشکی وجود نداشت که جواب هجمه‌های دشمن را بدهد. وقتی که محسن رفیق‌دوست از قذافی موشک خرید؛ آن موشک، موشک کاملی نبود بلکه با تلاش شهید تهرانی‌مقدم بازسازی شد و در نهایت به بانک رافدین اصابت کرد. امروز بعد از گذشت سال‌ها جمهوری اسلامی موشک‌هایی دارد که نسبت به قبل دقیق‌تر و به‌میزان نقطه‌زنی بالایی رسیده است.

سردار اسدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمک‌های حافظ اسد، رئیس جمهور پیشین سوریه به جبهه مقاومت ابراز داشت: کمک‌های این شخص به حزب‌الله لبنان بلاعوض نبود طوری که در آن زمان اول کمک‌های سوریه به لبنان منتقل و بعد به ایران کمک‌ می‌شد.

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: زمانی که حافظ اسد بیمار شد پزشکان معالج گفتند که او یک هفته بیشتر زنده نخواهد ماند. در آن زمان سیدحسن نصرالله به ایران آمد و خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی چنین عرضه داشت که لبنان از یک طرف به دریای مدیترانه وصل است و از طرف دیگر به سرزمین‌های اشغالی مشرف است و از طرف دیگر فقط به سوریه راه دارد. بعد از رفتن حافظ اسد معلوم نیست که چه کسی خواهد آمد؟

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) اضافه کرد: بعد از ارائه گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به سیدحسن نصرالله عرضه داشتند که شما از کجا مطلع هستید که نفر بعد از حافظ اسد بهتر از او نباشد؟ به لبنان برگردید. نصرالله در این باره می‌گوید وقتی که به لبنان بازگشتیم، حافظ اسد فوت کرد. ما اصلاً باور نمی‌کردیم که به‌رغم موانع قانونی کشور سوریه، شخصیتی مثل بشار اسد رئیس‌جمهور شود! او در آغاز کار خود خطاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته بود که اولویت اول تا سوم من شما هستید! نصرالله عنوان کرده بود که آن زمان از جایی که اصلاً فکر آن را هم نمی‌کردیم کمک‌ها به حزب‌الله رسید.

وی با بیان اینکه بصیرت برای آن است که ما ولی خود را خداوند قرار دهیم، تأکید کرد: سایه جنگ را مقاومت امثال مردم دزفول از سر کشور دور کرده است نه مذاکرات و راه‌حل‌های برد ـ برد.

امروز خط مقدم مقاومت به آن سوی مدیترانه رسیده است

دزفول؛ شهر هزارموشک

در این مراسم همچنین غلامرضا بصیرپور فرماندار وقت دزفول طی سخنان ضمن گرامیداشت روز چهارم خرداد گفت: برای اینکه جوانان بدانند که یک موشک وقتی اصابت به یک شهر چه می‌کند چه می‌شود در این باره به یک مورد اشاره می‌کنم. در یکی از بمباران‌ها وقتی موشک به خیابان آفرینش دزفول اصابت کرد درب گاراژ خانه‌ای بالای پشت بام خانه دیگر افتاد و در مورد دیگر وقتی که به داخل یک خانه افتاد از جمع یک خانواده ۹ نفره فقط یک کودک چهار ساله به نام فاطمه زنده ماند.

بصیرپور با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اهالی دزفول هیچگاه این شهر را ترک نکردند، بیان داشت: دزفول در آن دوران همواره میزبان رزمندگان اسلام بود به‌طوری که مردم تلفن خود را رایگان در کوچه‌ها گذاشته بودند تا رزمندگان به صورت صلواتی از آن استفاده کنند.

فرماندار وقت دزفول با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار گلوله، ۲۰۰ موشک و ۴۸۹ بمب به این شهر به رغم بازسازی‌های مجدد اصابت کرده است، افزود: دزفول در فارسی به عنوان شهر هزارموشک و به زبان و لهجه عربی به «بلدالسواریخ» شهرت یافته است.

مرثیه‌سرایی یادگار دفاع مقدس «صادق آهنگران»، اجرای سرود توسط گروه گلدسته‌های حرم و تجلیل از خانواده‌های شهید دزفول از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات

;