رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

حمایت و توجه به ایثارگران در دولت سیزدهم بی‌نظیر بوده است/60 هزار ایثارگر در 6 ماهه گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند/ جریان مردمی از علاقه‌مندان حاج قاسم سلیمانی در جهان ایجاد شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه 4 خرداد ماه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان تأکید کرد: در دوره کوتاه فعالیت دولت سیزدهم حمایت، دفاع و توجه به ایثارگران در طول تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است.

به گزارش شهید نیوز به نقل از «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی»، گفت: برخی از شهدا افرادی هستند که نهضت‌ها و جریان‌ها پایه‌گذاری می‌کنند و به مدد بصیرت، اخلاص و هضم شدن در خداوند باب هدایت جامعه می‌شوند. اعتقاد دارم که کشش عظیمی که در سراسر جهان در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شد به این دلیل بود که قلب امام زمان (عج) در شهادت ایشان سوگوار شد و جهان را تکان داد.
معاون رئیس جمهور افزود: خداوند به کسانی که در مسیر اهل بیت (ع) هستند نیز نورانیتی عطا می‌کند که باید از آن استفاده کرد و اگر از این نعمت استفاده نکنیم و تکلیف خود را انجام ندهیم عقاب خواهیم شد بنابراین باید از نعمت نورانیت عظیم حاج قاسم سلیمانی بهره برد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در مورد مزار مطهر شهید سلیمانی باید نهادسازی انجام شود، افزود: توصیه می‌کنیم که شورای راهبردی که در این زمینه تشکیل شده به موسسه تبدیل شود که بنیاد شهید و امور ایثارگران از این موضوع حمایت خواهد کرد.
وی افزود: حاج قاسم سلیمانی چهره‌ای جهانی بود بنابراین باید به موضوعات ایثار و شهادت در کرمان به صورت گسترده توجه کرد به عنوان نمونه ایثار اجتماعی موضوع مهمی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به دنبال قانونمند کردن آن است و در اقدامات صورت گرفته در کرمان نیز به این موضوع پرداخته شده است.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه علاقه‌مندان حاج قاسم سلیمانی در دنیا فراوان هستند، ادامه داد: در این زمینه می‌توان یک جریان مردمی ایجاد کرد که این جریان محدودیت‌های دولتی را نیز نخواهد داشت و همان‌گونه که حاج قاسم سلیمانی در ایجاد نیروهای نظامی طرفدار مکتب انقلاب اسلامی موفق بود این جریان نیز مزیت‌های فراوانی خواهد داشت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول استان کرمان در مسیر ارائه خدمت به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: اخیراً هیئت دولت مصوبه‌ای برای اعطای نشان به ایثارگران داشته است که این نشان‌ها باید طراحی شده و اعطا شود. خوشبختانه در دوره کوتاه فعالیت دولت سیزدهم بر اساس اسناد حمایت، دفاع و توجه به ایثارگران در طول تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است.
معاون رئیس جمهور افزود: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال گذشته 31 هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری علی‌رغم انقباض اعتباری و محدودیت منابع به 78 هزار میلیارد تومان رسیده است که در تمام دستگاه‌های اجرایی دیگر بی‌نظیر بوده است و تقریباً پرداخت ها به همه افردی که از بنیاد حقوق دریافت می‌کنند بیش از 60 درصد افزایش داشته است که البته همچنان رقم ناچیزی است و مشکلات این عزیزان را رفع نمی‌کند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله به دانشگاه‌ها، گفت: با تمهیدات انجام شده آیین‌نامه‌هایی در دولت به تصویب رسیده است که پرداخت این هزینه‌ها به صورت مستقیم توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شود و قصد داریم با کمک مجلس بدهی‌های قبلی پرداخت شود.
وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار ایثارگر در 6 ماهه گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند، گفت: همه نیروی انسانی جذب شده توسط دولت در این مدت به صورت قراردادی و غیره 57 هزار نفر بوده که در این تعداد نیز سهمیه ایثارگران لحاظ شده و این تعداد تبدیل وضعیت نشان‌دهنده توجه دولت به ایثارگران عزیز است.
معاون رئیس جمهور افزود: بر اساس مصوبات سفر استانی دولت حداقل 5 درصد مسکن ساخته شده در طرح ملی مسکن به ایثارگران اختصاص داده شده و در سایر پروژه‌ها نیز اولویت با ایثارگران است. در حال مذاکره با وزارت مسکن و شهرسازی هستیم تا آورده ایثارگران معسر در این طرح کاهش یابد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد اشتغال ایثارگران نیز گفت: 10 درصد اشتغال‌زایی استان‌ها نیز باید به ایثارگران اختصاص یابد و 10 درصد افرادی که به مشاغل مختلف معرفی می‌شوند باید از ایثارگران عزیز باشد تا این مشکلات در حوزه ایثارگران کاهش یابد.

ارسال نظرات

;