درباره کلیپ داغ این روزها

اجتماع آخر الزمانی یا شوآف حکومتی؟/فرمانده کیست؟

دست گردانندگان کلیپ های سیاهنمایی عملا به تبلیغ اندیشه انتظار منجی پرداخته و با برداشت سیاسی از ماجرای کاملا مذهبی و پارادایمی به تبلیغ ناخواسته انتظار پرداخته اند که نشان می دهد طراحان کلیپ های سیاهنمایی، حتی متن موزیک را یکبار هم مطالعه نکرده اند و صرفا با رویکرد تخریب یک اثر موفق، به میدان آمده اند.

"سلام فرمانده" موزیک ویدیویی که چند روزی است در کانون توجه قرار گرفته است اشاره به چه کسی و چه مفاهیمی دارد؟
هرچند نگارنده این گزارش به عنوان یک بیطرف و از منظر واقعی به این اثر می نگرد و معتقد است از نظر موسیقیایی هیچ دقتی در اثر نشده و متن نیز  نواقص قابل تاملی دارد، اما این نگرش، مانع از انتقال واقعیت نمی شود و نمی توان از غرض ورزی سیاهنمایان علیه ایران در کلیپ های منتشر شده با تصاویر غیر انسانی صرفنظر کرد.
نیم‌نگاهی به رونمایی و اولین اجرا(پرفورمنس) این سرود که رسانه ای شده است در مسجد مقدس جمکران بعنوان نماد انتظار تشیع، مشخص کننده سوءتفاهم ایجاد شده در کسانی است که بی توجه به مفهوم اثر، دستپاچه شده و صرفا برای تخلیه اقراض سیاسی و سیاهنمایی به صحنه آمده و فرمانده را رهبر ایران تلقی کرده و درنتیجه به آن تاخته اند.
در متن شعر به خوبی مشخص است که فرمانده حضرت ولیعصر (عج) است و المان های خاصی نظیر اعتقاد به مفاهیم آخرالزمانی ازجمله حضور مردمی از ایران به پرچمداری سید خراسانی در بین یاران حضرت ولیعصر(سیدعلی دهه نودی هاشو فراخوانده)و اشاره به داستان حضور یوسف سلام الله علیه در بازار (بیا خریدار سر بازارت میشم) و اشارات اشعار و ادبیات ما به شباهت آن حضرت با امام عصر(عج) و همچنین استفاده از نام شهدا ازجمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان‌نماد شهدای مقاومت و عقیده شیعه به رجعت شهدا در رکاب ایشان، گواه این مطلب است.
علیرغم این نکات واضح، اما تیمی هدفمند به این اثر که جنبه ملی یافته و اجرای آن در تخت جمشید گویای این نگاه تمدنی به اندیشه موعود زرتشت (سوشیانت یا سوشیانس ) بعنوان دین آسمانی ایران باستان است.
این سرود که در بازه زمانی کوتاه توانسته به فراتر از مرزهای ایران که فارسی زبان نیز نیستند نفوذ کند، یک نمونه موفق شناخته شده و نشاندهنده این است که هنرمندان متعهد و ایران دوست می بایست با نگاه ملی ضمن معرفی ایران و اهداف فراسرزمینی آن به منظور بازگرداندن اقتدار هخامنشیان به مبارزه با آثار ضد فرهنگی برخی خوانندگان لس آنجلس نشین و "مانکن" های سفارشی اسرائیل که به دهه نودی ها فرمان مصرف مشروبات الکلی و استفاده نامتعارف از فضای مجازی می دهند بپردازند.
در این بین کلیپ های مغرضانه از تصاویر زباله گردان و گلفروشان و کودکان کار با متن موزیک مورد اشاره در حالی دست به دست می شود که اندیشه انتظار از منظر شیعه و سایر ادیان و مذاهب الهی، اعتقاد به حضور و ظهور موعود و منجی است که از قضا فقر، تبعیض، اختلاف طبقاتی و ناعدالتی را از بین برده و جامعه آرمانی و اتوپیای انسانی تشکیل می دهد.
بنابراین دست گردانندگان کلیپ های سیاهنمایی عملا به تبلیغ اندیشه انتظار منجی پرداخته و با برداشت سیاسی از ماجرای کاملا مذهبی و پارادایمی به تبلیغ ناخواسته انتظار پرداخته اند که نشان می دهد طراحان کلیپ های سیاهنمایی، حتی متن موزیک را یکبار هم مطالعه نکرده اند و صرفا با رویکرد تخریب یک اثر موفق، به میدان آمده اند.
نگارنده از اشاره به کلیپ هایی که در آن شاه پهلوی فرمانده خطاب شده نیز صرفنظر می کند و ترجیح می دهد از این یک موضوع باتوجه به عدم اهمیت رویکرد سازندگان آن که تفاله های پهلوی را حمایت می کنند،  صرفنظر کند! 

عیسی

دم شما گرم.نگاه درست و جامع. شکوه هخامنشی را به رهبری سیدعلی به ایران برمیگردانیم

ارسال شده در : 1 خرداد 1401 ساعت 23:36


حسین

متن درستیه اتفاقا منم تا اون کلیپو دیدم گفتم خاک تو سر سلطنت طلبتون که ناخواسته اندیشه ما شیعه های دو اتیشه رو تایید کردید

ارسال شده در : 1 خرداد 1401 ساعت 23:37


آنتی خر

چه عجب یه خر حزب اللهی درست جواب داد. دست مریزاد شهیدنیوز از اسکولی دراومدیا

ارسال شده در : 1 خرداد 1401 ساعت 23:39


به تو چه

گمشید بابا به زور میخواید بچه هارم خر کنید انقلابی کنید اخرم به کشتن بدید برای منافع خودتون . کور خوندید. من ترجیح میدم‌پسرم ساسی مانکن گوش کن تا سلام پسمانده!!!!!!!!!!!!!!

ارسال شده در : 1 خرداد 1401 ساعت 23:40


تتلیتی

کاش میذاشتن خود بچه ها اجرا کنن و ساختاری و حکومتیش نمی کردن اونوقت علیه ساسی و ماستی میشدن

ارسال شده در : 1 خرداد 1401 ساعت 23:43


مونا

جون به جونتون کنن وصل به آخور حکومتید. شما سکوت شهیدنیوز الدنگ بیسواد

ارسال شده در : 1 خرداد 1401 ساعت 23:47


شبگرد

شعرخوبیه و تقریبا اقشار جامعه رو به خودش جذب کرده

ارسال شده در : 2 خرداد 1401 ساعت 13:20


شیدا

دیگه شورشم دراوردن کل کشور هرروز جمع میشن سلام فرمانده میخونن تو هوای الوده و...

ارسال شده در : 4 خرداد 1401 ساعت 23:16


ارسال نظرات

;