"مجلس تورم را کنترل کند"؛ تعاریف تازه باهنر از مفهوم دولت!

متأسفانه مدتی است که مشاهده می‌شود برخی رجال سیاسی سابقه‌دار و مسئولانی که ساختار کشور را هم به خوبی می‌شناسند؛ به جای تبیین درست نقش قوای 3 گانه کشور و تأکید بر اهمیت نقش کلیدی قوه مجریه (دولت) در امورات و تمشیت کشور اما سمت دیگری را نشان می‌دهند و مجلس را مسئول اقتصاد و اجرائیات کشور نشان می‌دهند!؟

محمدرضا باهنر، چهره اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفته است:‌ برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به اهدافش نیاز به حکمرانی خردمندانه دارد. برنامه‌ای که سه محور دارد. نخست رشد اقتصادی که متوسط باید ۸ درصد شود و دوم: تک رقمی شدن تورم. حداکثر بعد از ۵ سال باید به عدد تک رقمی دست یابیم و سوم: در ضریب جینی ما، تفاوت درآمد دهک اول با دهم باید کاهش پیدا کند.

به گزارش آرمان ملی، او می‌افزاید: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند، در واقع به اصلی ترین وظیفه خود عمل کرده است.

 

*متأسفانه مدتی است که مشاهده می‌شود برخی رجال سیاسی سابقه‌دار و مسئولانی که ساختار کشور را هم به خوبی می‌شناسند؛ به جای تبیین درست نقش قوای 3 گانه کشور و تأکید بر اهمیت نقش کلیدی قوه مجریه (دولت) در امورات و تمشیت کشور اما سمت دیگری را نشان می‌دهند و مجلس را مسئول اقتصاد و اجرائیات کشور نشان می‌دهند!؟

این روند خطرناک و غیر حقیقی موجب تشویش اذهان مردم و انحراف مطالبات خواهد شد و فاجعه حکمرانی را رقم خواهد زد.

مخاطب آقای باهنر دولت است نه مجلس زیرا مجلس اساسا هیچ اختیاری در اجرائیات کشور ندارد و ساماندهی اقتصاد نیز وظیفه دولت است نه مجلس.

این در حالی است که مجلس صرفا می‌تواند در مسئله قانونگذاری کمک‌کار دولت و تسهیل‌گر او باشد و مثل آقای باهنر بر اصول تأکید کند.

کاش آقای باهنر به مردم می‌گفت که مقولاتی مثل تورم، ضریب جینی و رشد اقتصادی عرصه عملیاتی تامّ و تمام دولت هستند و بهبود آنها صرفا به میزان کارآمدی دولت آقای رئیسی مربوط است.

پیش از باهنر، یکی دیگر از مسئولان طی سخنانی ضمن تمجید ویژه از دولت اما گفته بود: بخش قابل توجهی از مردم در سختی معیشت بوده و همه چشم‌ها به مجلس است(!)

برخی محافل تحلیلی معتقدند این تعریف غلط از جایگاه قوا و ایجاد انحراف در مطالبات مردم صرفا منشأ بی‌توجهی ندارد و می‌تواند دلایل سیاسی عجیبی نیز داشته باشد.

ارسال نظرات

;