یک مقایسه با معنی!

امام راحل در زمینه خطوط قرمز و قانون با احدی تعارف و شوخی نداشتند،نکته ای که از دید آقایان پنهان مانده است!

 بر اساس آنچه در چند ماه اخیر دیده ایم سران سه قوه و زیردستانشان جرات اجرای حکم خدا ( حجاب) در جامعه را ندارند و با وقت کشی و بهانه تراشی ( بهانه هایی مانند این که : بگذارید اوضاع آرام شود، فعلا وضعیت برای جدی گرفتن مسئله حجاب مساعد نیست و ممکن است دوباره موجب شورش و ناآرامی شود و ...) این مهم را به تاخیر می اندازند تا امت حزب الله از مطالبه خسته شده و بی حجابی عادی شود!

 

 خوب است این موضع مسئولان ارشد نظام را با موضع حضرت امام در ماههای نخست پس از پیروزی انقلاب مقایسه کنیم ،زمانی که در چهار گوشه کشور تجزیه طلبی ، آشوب ، شورشهای مسلحانه و آشفتگی های ناشی از انقلاب موج می زد و کشور هر روز با فتنه تازه ای روبرو بود. در آن شرایط حضرت امام خواستار اجرای حجاب اسلامی در ادارات دولتی و ...شده بودند و برخی اجرای این دستور را به آرام شدن اوضاع حواله می کردند. ایشان در پاسخ به این عده فرمودند:

امروز روزی است که اسلام باید تحقق پیدا کند. این حرف ها که گفته می شود، نظیر همان حرف ها بود که گفته شد که حالا زود است، صبر کنید. ما اگر اسلام را و احکام اسلام را پیاده نکنیم، کی پیاده خواهیم کرد؟ اگر ما امروز قوانین اسلام را اجرا نکنیم، کی اجرا بکنیم؟ آقایانی که می گویید نمی شود، پس کی می شود؟ پس بگوئید هیچ وقت !

 اگر احکام اسلام را مو به مو جاری نکنید، دیگر نخواهد شد. 

 صحیفه‌ نور، ج ۷، ص۵۶

 

✍دکتر محمد صادق کوشکی

 

 

ارسال نظرات

;