خانه   |  ارتباط با ما   |  جستجو    RSS   |  ارسال خبر   |  پیوندها   |  درباره ما  
  تازه ها:  
   سیاست  
  اعلام جنگ نیابتی به ایران
  دوگانگی «بی بی سی» در انعکاس حادثه‌های تروریستی
  فعالیت آزادانه تروریست‌های الاحواز در لندن دور از چشمان بعیدی نژاد
  جایگاه ممتاز ایران و متحدانش در غرب آسیا
  مروری بر جنایت‌های تروریستی گروهک‌های تجزیه‌طلب در خوزستان
  خط و ربط تروریست‌های تکفیری و تجزیه‌طلب به کجا ختم می‌شود
  طرح خاورمیانه بزرگ از کجا هدایت می‌شود؟
  عملیات تروریستی بی‌بی‌سی، هنوز خنثی نشده!
  تیر خلاص گروهک تروریستی مقیم اروپا به FATF
  کشور بدون اقتدار نظامی یعنی سرباز بی‌گلوله
  حمایت‌ از تروریست‌ها در لندن‌، تسلیت در تهران
  مثلث ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان به دنبال ناامنی در ایران هستند
  اخاذی از کشورهای منطقه و تسلط رژیم صهیونیستی بر آنها
  مولاوردی از کدام مجرم امنیتی دفاع کرد؟
  از سایه خود هم بترسید!
  "الاحوازی" کدام هدف را در ایران نشانه رفت؟
  عزم راسخ ایران در گرفتن انتفام خون شهیدان حادثه تروریستی اهواز
  تروریست‌ها بدانند مردم ایران در دفاع از امنیت کشور عزمی راسخ دارند
  نیروهای امنیتی تروریست‌ها را به سزای اعمالشان برسانند
  روسیاهی برای آمدنیوز و دیگر حامیان تروریست‌ها
  با گروهک عامل حمله تروریستی اهواز آشنا شوید
  روایت آیت‌الله جزایری از حادثه تروریستی اهواز
  گفتگوی پوتین و روحانی درباره حمله تروریستی اهواز
  پوشش بی‌بی‌سی، رویترز و العربیه از حملات تروریستی اهواز
  روند پیدایش گروهک تروریستی الاحوازیه در ایران
  دستگاه‌های مسئول دنباله جنایتکاران را تعقیب و به پنجه قضایی بسپارند/ ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد
  قاسمی: هرگز درخواست ملاقاتی از سوی ایران با ترامپ مطرح نشده است
  راه‌اندازی جنبش «نه به FATF» از سوی دانشجویان انقلابی
  انواع سامانه‌های راداری و موشکی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  جنگ به ما آموخت در روز سختی باید روی پای خود بایستیم/ با عصبانیت آمریکا "قدر موشک‌ها" را بیشتر می‌دانیم
- اندازه متن: + -  کد خبر: 188923صفحه نخست » ورزشی ،فرهنگی وهنرییکشنبه، 15 بهمن 1396 - 12:10
"به‌وقت شام" اثری فاخر در هنر انقلابی سینما و در حد کلاس جهانی
"به‌وقت شام" اثری فاخر در هنر انقلابی سینما و در حد کلاس جهانیشهیدخبر: با دیدن «به‌وقت شام»، حال می‌توان با گردنی افراشته ادعا کرد که سینمای ایران یک «فن‌سالار» بزرگ فیلمسازی در کلاس جهانی به‌نام «ابراهیم حاتمی‌کیا» دارد و افتخار این ماجرا نه‌فقط برای جریان انقلابی و ارزشی سینمای ما، که برای کل سینمای ایران است.
  

سهیل رویگر

فیلم‌هایی هستند که نقش خود را تا سالیان بر ذهن مخاطب حک می‌کنند، فیلم‌هایی هستند که مخاطب را تکان می‌دهند و ذهن و روان او را به‌چالش می‌کشند، فیلم‌هایی هستند در حافظه جمعی دورانی از یک جامعه حک می‌شوند، و فیلم‌هایی هستند که خود سینما را تکان می‌دهند و آن را با خود دست‌کم به یک سطح بالاتر می‌برند، «به‌وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا دقیقاً چنین فیلمی است.

شاید بخش عمده تماشاگرانی که روز 13 بهمن 96 در سینماهای جشنواره، تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا را بر پرده نقره‌ای دیدند، در بخش‌هایی از فیلم از یاد می‌بردند که اثری از سینمای «ایران» را تماشا می‌کردند و این حاصل نواختن ارکستر فن‌سالاران سینمای انقلاب اسلامی است که تحت رهبری حاتمی‌کیا، یک سمفونی سینمایی در سطح استانداردهای جهانی خلق کرده‌ است.

 بسیاری از علاقه‌مندان حاتمی‌کیای اواخر دهه 60 و اوایل دهه هفتاد که در سالیان اخیر نومیدانه به‌دنبال ابراهیم «مهاجر» و «دیده‌بان» و «از کرخه تا راین» می‌گشتند و او را در سانتیمانتالیزم «دعوت» و رمانتیک‌بازی «به‌رنگ ارغوان» و ایهام و ابهام سیاسی «گزارش یک جشن» و شعارزدگی گل‌درشت «بادیگارد» به‌جا نمی‌آوردند، در تماشای «به‌وقت شام» غافلگیر شدند، و چه غافلگیری شیرین و دلچسبی. «به‌وقت شام» مصداق بارز زدن حرف درست، با ابزار درست و به‌«سینمایی»‌ترین شکل ممکن است و شاید فقط در یک کلام بتوان گفت که تازه‌ترین اثر حاتمی‌کیا، خود «سینما»ست، سینما به‌مفهوم عمیق و وثیق این کلمه.

بی‌حاشیه رفتن باید گفت که این همان سینمایی است که بعد از 28 سال تجربه‌اندوزی در «جبهه» هنر انقلاب اسلامی، از سازنده «مهاجر» انتظار می‌رفت و به‌جرئت می‌توان گفت زمانی که سید مرتضی آوینی آن‌چنان زبان به تحسین سازنده جوان «دیده‌بان» گشوده بود و آِینده سینمای طراز انقلاب اسلامی را در ناصیه ابراهیم و ابراهیم‌ها می‌دید، با بصیرت قلبی خود چنین روزی را پیش چشم داشت که ابراهیم «به‌وقت شام» را بسازد. «به‌وقت شام» یعنی کارگردان متعهد و انقلابی ما می‌تواند مقهور تکنیک نباشد، بلکه با تسلط بر تکنیک سینما، جامه‌ای زیبنده از جنس فیلم بر قامت «حرف حق» خود بپوشاند که تماشاگر را در سالن سینما مقهور کاردانی خود کند، به‌نحوی که وقتی تماشاگر صحنه انهدام خودروی انتحاری داعش را (اولین صحنه از مجموعه صحنه‌های به‌شدت دشوار و عالی فیلم به‌لحاظ اجرا) می‌بیند، لحظه‌ای فراموش کند که با اثری از سینمای ایران روبه‌روست یا هالیوود و تازه نمی‌داند که این فقط شروع یک رشته از سکانس‌های به‌شدت دشوارتر و نفس‌گیرتر است.

با دیدن «به‌وقت شام»، حال می‌توان با جرئت و گردنی افراشته ادعا کرد که سینمای ایران یک «فن‌سالار» بزرگ فیلمسازی در کلاس جهانی و با استانداردهای بین المللی به‌نام «ابراهیم حاتمی‌کیا» دارد و افتخار این ماجرا نه‌فقط برای جریان انقلابی و ارزشی سینمای ما، که برای کل سینمای ایران است. اکنون، حاتمی‌کیا الگویی ارایه کرده است که به خیل جوانان مستعد و شیفته فیلمسازی در کشورمان نشان می‌دهد که راه فیلم ساختن تنها از معبر «فروشنده» و «ابد و یک روز» نمی‌گذرد، و می‌توان یک «فیلم» (به‌مفهوم اتم کلمه) ساخت که با تکنیک و مهارتی در سطح استاندارد روز دنیا، حرف «ایرانی» می‌زند و «داستان» جذاب می‌گوید و نفس تماشاگر را در سالن حبس می‌کند، آن‌گاه است که می‌توان امید داشت راه فیلم ایرانی به سالن‌های سینمای خارجی که تماشاگر عام برای آن بلیط می‌خرد، گشوده شود و نه‌فقط کاخ جشنواره فلان و فستیوال بهمان.

ریتم «به‌وقت شام» لحظه‌ای افت نمی‌کند و تا آخرین پلان فیلم مخاطب را با خود همراه می‌کند و بی‌اغراق می‌توان ادعا کرد که به‌جز شاید یک پلان که قرار است (طبق عادت ریشه‌دار حاتمی‌کیا) واجد دیالوگ‌های نمادین و مجادله نسلی «پیام‌دار» بین پدر و پسر داستان باشد، کل فیلم هیچ پلان و حتی صحنه اضافه‌ای ندارد و کل اجزای فیلم به‌مانند یک پازل کنار هم چیده شده‌اند تا حرفی «اساسی» و «حق» در قالب یک داستان چندلایه به‌شدت جذاب و پرکشش گفته شود.

«داعش» فیلم حاتمی‌کیا، حضوری زنده، عینی و مخوف دارد و در سکانس‌هایی به‌وضوح حضور این موجودیت اهریمنی بر ذهن تماشاگر سایه می‌اندازد، و دوربین فیلمساز آن‌قدر قدرتمند این حضور شیطانی را به‌تصویر می‌کشد که هر مخاطب ایرانی (با هر عقیده و تفکر و پس‌زمینه ذهنی) خطر داعش را حس می‌کند، و ابراهیم رسالت سینمایی خود را در معرفی این خطر به‌خوبی انجام می‌دهد تا گوشه‌ای از عظمت کار محسن حججی‌ها، قدیر سرلک‌ها، تقی ارغوانی‌ها، حسین همدانی‌ها، محمودرضا بیضایی‌ها، علیرضا توسلی‌ها و همه شیران گمنام مدافع حرم ... برای مخاطبان سینمای ایران روشن گردد.

درباره مسایل فنی درخشان فیلم، از فیلمبرداری تا جلوه‌های ویژه، از چهره‌پردازی تا طراحی صحنه و کار استثنایی تیم تولید در زمان اکران عمومی باید به‌تفصیل سخن گفت.

اما عجالتاً و به‌اجمال می‌بایست گفت که اگر حاتمی‌کیا تصمیم می‌گرفت که شاهکار سال 68 خود یعنی «مهاجر» را امروز، در سال 96، بازسازی کند، نتیجه کار بهتر از «به‌وقت شام» نمی‌توانست باشد. «به‌وقت شام» دقیقاً نسخه امروزی «مهاجر» است: آن روز اگر برای بازشدن راه پرواز «مهاجر»، اسد و محمود و غفور در مرداب‌های هورالعظیم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، این‌جا، در باند فرودگاه تدمر، «ابوبلال» سوری آگاهانه و شتابناک به‌سوی شهادت می‌شتابد تا ایلیوشین پرواز کند. چه‌فرقی می‌کند، ایرانی، سوری، لبنانی، عراقی، افغان و پاکستانی... جبهه همان جبهه فیلم «مهاجر» است، اما مختصات جغرافیایی استقرار دشمن تغییر کرده است. نزاع حالا، در 1396 شمسی همان است که در دهه 1360 شمسی بود؛ تقابل «کفر جهانی» با «ایمان جهانی». اگر نماد لشکریان کفر جهانی در مهاجر، بعثی سکولار سبیل‌کلفت با صورت شش‌تیغ بود، نماد کفر جهانی در «به‌وقت شام»، آن عرب و چچنی و بلژیکی ریش‌دراز با داغ بر پیشانی است که مثل نقل و نبات آیات قرآن از دهانشان بیرون می‌آید، لیکن «اسراییل» را دشمن خود نمی‌دانند و شمشیر به بریدن سر مسلمین کشیده‌اند.

و ابراهیم چه‌خوب، چه‌دقیق و چه‌ظریف محل اصلی نزاع و ماهیت پیچیده این «کفر جهانی» را در فیلم خود به‌تصویر کشیده است. در زیر محاسن دراز و چهره‌های مهیب مردان موبلوند داعشی با نام‌هایی چون «ابوطلحه بلژیکی» و «ابوعمر چچنی»، می‌توان ابروهای برداشته و چشمان مدادکشیده و بینی‌های عمل‌کرده ایشان را دید و تأکید فیلمساز بر تجهیزات مدرن و به‌روز فیلمسازی و نمایش داعش و کارگردانی نمایش توسط یکی از همان ریش‌بلندهای دستاربسته موبلوند، به‌طور غیرمستقیم بر این واقعیت تلخ (و امروز دیگر نه‌چندان پنهان) انگشت می‌گذارد که «شوی جنایت و خونریزی داعش» را همان کسانی کارگردانی می‌کنند که پیش‌تر شوهای بزرگی چون «القاعده» و «11/9» را نوشتند و کارگردانی کردند.

اما نقطه اوج فیلم به‌لحاظ «تبارشناسی» داعش و عیان‌سازی ماهیت اصلی آن، زمانی است که هویت اصلی «ام‌سلماء»، زن داعشی توسط «ابوطلحه البلجیکی» (کارگردان مخنث نمایش‌های داعشی) فاش می‌گردد. «ملکه نفرت» دیروز موسیقی شیطانی هوی متال، امروز روبنده‌به‌صورت و برقع‌پوش خواهر «ام‌سلماء» داعشی شده که عملیات انتحاری را هدایت می‌کند. حضور نمادین یک زن شیطان‌پرست دیروز و «خواهر جهادی» امروز در «به‌وقت شام» تنها یک شعار ایدئولوژیک از سوی کارگردان انقلابی نیست، بلکه امروز هم اسناد و مدارک بیشماری از دست خبیث ایالات متحده و بریتانیا و رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری غده سرطانی داعش افشا‌ء شده، و هم عملکرد داعش و سایر گروه‌های تروریستی تکفیری خود به‌قدر کفایت گویای اهداف این سناریو هستند. داعشی که زیر پرچم جهاد در راه خدا و برپایی خلافت اسلامی پدیدار شد، تاکنون حتی یک گلوله به‌سمت بزرگ‌ترین دشمن مسلمانان یعنی اسراییل شلیک نکرده است و تاکنون هیچ حمله جدی از سوی داعش به نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه و عراق گزارش نشده است.

اگر «ام‌سلماء» داعشی، دیروز تحت هدایت هالیوودِ سراپا تحت یوغ صهیونیزم جهانی،  ملکه هوی متال و رسماً تریبون شیطان و کفرگویی علیه خدا بود، امروز تحت هدایت همان حلقه‌های ضدخدا و ضددین در آمریکا، روبنده‌پوش شده تا هم کشتار مسلمین را مستقیماً پیگیری کند و هم چهره دین خدا را با نمایش شبانه‌روزی جنایت و سبعیت و خونریزی (آن هم به‌مدد پیشرفته‌ترین ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای) سیاه و نفرت‌انگیز نماید. شاید نوشتن ده‌ها مقاله و کتاب، به‌اندازه به‌تصویر کشیدن همین شخصیت توسط حاتمی‌کیا نمی‌توانست ماهیت واقعی و شیطانی فتنه داعش در بلاد مسلمین را برای عامه مردم روشن کند.

به‌هرروی، در چهلمین سالگرد انقلاب خمینی کبیر(ره)، یکی از فرزندان خمینی در باغچه هنر انقلاب یک «شاه‌گل» کاشته است. در زمهریر سینمایی که زیر یوغ آوانگاردیسم پوچ‌گرایانه شبه‌روشنفکری از یک سو و سینمای آبگوشتی دختر ــ پسری و اروتیسم پنهان دست‌وپا می‌زند، «به‌وقت شام» حاتمی‌کیا آتشی برافروخته که کورسوی امید به آینده را در دل‌ شیفتگان هنر انقلابی زنده می‌کند.

پس، سلام بر ابراهیم... .

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 36 نظر (فعال: 29 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 7)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1396/11/15 - 23:44 |     0     1     |
اگر اینم مثل چ باشه که دیدنش بیخوده

ناشناس
| 1396/11/16 - 14:11 |     1     0     |
واقعا شاهکار بود حتما ببینید

ناشناس
| 1396/11/17 - 21:02 |     0     0    
پاسخ: کی اکران عمومی میشه؟

ناشناس
| 1396/11/16 - 14:12 |     1     0     |
این همان سینمایی است که بعد از 28 سال تجربه‌اندوزی در «جبهه» هنر انقلاب اسلامی، از سازنده «مهاجر» انتظار می‌رفت

جدیدی
| 1396/11/17 - 17:23 |     1     0    
پاسخ: به وقت شام فیلمی دیدنی و اثری ماندگار است که حس غرور نسبت به مجاهدان نسل جوان امروز را منتقل می نماید تا فردا شاهد غربت آنان نباشیم.

ناشناس
| 1396/11/16 - 18:43 |     1     0     |
به وقت شام فیلم روایتگر داستان هواپیمای کمکی ایران برای سوریه است که برای فرود در فرودگاه دمشق دچار مشکل میشود و به موضوع شکل‌گیری تکفیری‌ها میپردازد

حزب اللهی
| 1396/11/17 - 11:07 |     1     0     |
فیلم سینمایی «به وقت شام» را دیدم. از نظر فنی و جلوه‌های ویژه در سطح خوبی بود. تفکر و ایدئولوژی داعش را برای بیننده روشن می‌کرد. همین طور خطر آنها را برای دنیای اسلام و کل جهان آشکار می‌کرد و اساساً انسان را به فکر فرو می‌برد که چگونه چنین گروهی که شاید اکثر آنها به راه خود ایمان دارند در دنیای اسلام پدید آمد. قبلاً فکر می‌کردیم پیدایش خوارج در صدر اسلام امر غریبی بوده ولی امروز با پیدایش داعش، دیگر ظهور خوارج در زمان علی علیه‌السلام عجیب به نظر نمی‌رسد.

ناشناس
| 1396/11/17 - 11:54 |     1     0     |
خوشحالم برات آقا ابراهیم و ممنون که به سینمایی که جای توا برگشتی

ناشناس
| 1396/11/17 - 17:23 |     1     0     |
درود بر استاد حاتمی کیا

ناشناس
| 1396/11/17 - 21:02 |     1     0     |
دست حاتمی کیا درد نکنه دین خودشو به مدافعان حرم ادا کرد

ناشناس
| 1396/11/18 - 09:34 |     0     0     |
حالا باید دید چقدر ازش حمایت میشه؟ منکه خیلی تعریفشو شنیدم

ناشناس
| 1396/11/18 - 10:53 |     0     0     |
کاشکی بلیطای جشنوراه یکم ارزونتر بود میتونستیم همه بریم ببینیم.

ناشناس
| 1396/11/20 - 11:35 |     0     0    
پاسخ: خب اینهمه برای این فیلمها هزینه می کنند باید جبران شه یا نه؟!

ناشناس
| 1396/11/18 - 18:55 |     0     0     |
 این فیلم فداکاری‌ها و مجاهدت‌های مجاهدان ایرانی و افغانی و پاکستانی و لبنانی و مدافعان حرم را به خوبی تصویر کرده است که انسان را از بینش قوی و شجاعت آنها به اعجاب وا می‌دارد. نفوذ غربی‌ها در داعش نیز در این فیلم به خوبی نمایش داده شده است.

ناشناس
| 1396/11/18 - 19:09 |     0     0     |
من اصلا وقتم رو برای دیدن اینجور فیلمها تلف نمیکنم به شما هم توصیه میکنم وقتتون رو با دیدن فیلمهای ایرانی تلف نکنید سر و تهش معلوم نیست

ناشناس
| 1396/11/23 - 22:12 |     0     0    
پاسخ: خوشبحال تو

ناشناس
| 1396/11/19 - 10:27 |     0     0     |
کاش یکی میومد وض اسفناک بازیگران رو به نمایش میذاشت که مملکت رو به گند کشیدن و فساد رو همه جا فراگیر کردند!!!

ناشناس
| 1396/11/19 - 19:18 |     0     0     |
یک زمانی برای شهدای جنگ تحمیلی فیلم می ساختند حالا برای شهدای مدافع حرم. این جنگ کی میخواد دست از سر ما برداره؟!

ناشناس
| 1396/11/20 - 16:20 |     0     0    
پاسخ: نگران نباش اینا همیشه سوژه ای برای ساخت فیلم دارند

ناشناس
| 1396/11/20 - 08:59 |     0     0     |
البته بهتر بود فیلم در این حوزه بیشتر ازینها ساخته بشه چون خدایی جای کار کردن داره

ناشناس
| 1396/11/23 - 22:12 |     0     0    
پاسخ: بله اما کو کارگردان متعهد و انقلابی که فیلم ارزشی بسازه؟

ناشناس
| 1396/11/21 - 10:42 |     0     0     |
کشتین مارو با این اثر فاخر. خداییش شانسم داره این حاتمی کیاها

ناشناس
| 1396/11/21 - 11:47 |     0     0     |
این نشون دهنده رویش های انقلابه الحمدلله. اما امیدوارم حق مطلب خوب ادا بشه!

ناشناس
| 1396/11/23 - 22:13 |     0     0    
پاسخ: ممکن است با حاتمی کیا مخالف یا موافق باشید اما چیزی که نمی شود انکار کرد این است که او بیش از سی سال همواره آثار ملی- میهنی درجه یک ساخته و کاری که دهه ها بزرگ ترین کارگردانان تاریخ سینما، دسته جمعی برای کشور های خودشان کرده اند را یک تنه برای کشور ما انجام داده. آثاری که برای تک تک شان باید کلاه از سر برداشت و به کارگردانشان ادای احترام کرد. سینمای ما مدیون شماست آقای حاتمی کیا.

ناشناس
| 1396/11/21 - 12:52 |     0     0     |
حاتمی کیا از ی سگ مرده ام فیلم بسازه همه ازش تعریف تمجید الکی میکنن خوش شانسه ازبس و رابط داره

ناشناس
| 1396/11/23 - 11:46 |     0     0     |
حاتمی کیا دیشب حیثیت کل جشنواره رو به باد داد

ناشناس
| 1396/11/23 - 11:59 |     0     0     |
خشم حاتمی کیا از اهالی بهاصصطلاح فرهنگ کشور نشون میده چقدر جامعه ما با فرهنگ و مسایل اعتقادی بیگانه شده

ناشناس
| 1396/11/23 - 12:49 |     0     0     |
رشید پور چی گفته بوده به حاتمی کیا مگه اونجوری عصبانی شده بود؟

ناشناس
| 1396/11/23 - 22:09 |     0     0     |
سنگ تموم گذاشت برای ضایع کردن رشیدپور


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   تلنگر  
  «برایان هوک» کیست و در «گروه اقدام ایران» چه ماموریتی دارد؟ +

  آقایان مسئول! برای این واردات یقه پاره کنید/ ۳۷ درصد اقلام وارداتی از آمریکا شامل کالاهای مصرفی نظیر رژلب و کود حیوانی+ نمودار

  همانطور که انرژی هسته ای را دادند، می خواهند موشک ها را هم بدهند/ ۲۰ بار وصیت نامه نوشتم و الان هم در خطر هستم

  شبکه عنکبوتی تونل‌سازان در سوریه بالاخره به بن‌بست رسید

  فرزند جانبازی که رو پای خود ایستاد

  دلنوشته ای به شهید فدایی حضرت زهرا(س)

  فرزند جانبازی که با شهادت از میان ما پر گشود

  «توبه نامه 62 بندی» دانش آموز شهید، سرلوحه جویندگان حق

  محمد مهدی همت و یک عکس تاریخی

  هیچ لکه ایی بر گردن شهید نمی نشیند جز لکه ایی از جنس ماه

  فوتوتیتر/ خدا می‌داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست

  عاشقانه‌های یک همسر جانباز اعصاب و روان

  شرط شهید شدن از نظر حاج قاسم

  فوتوتیتر/ اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است

  ظهور محقق نمی شود مگر با بارها آزمایش

  به همین سادگی و صراحت

  ثواب مرگ بر آمریکا کمتر از صلوات نیست

  دعایمان کن

  عکس/ هم عهدی با 3نسل پیش

  سعی کنید قرآن انیس و مونستان باشد

 
 
   پربحث ترین مطالب  
  چرا دمشق پاسخ کوبنده به اسراییل نمی‌دهد؟
    "تروریست‌ها" از سپاه قدس ایران می‌ترسند
  توافق روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب
    وزیر دفاع روسیه: عملیات نظامی در ادلب انجام نخواهد شد
  سلاح‌های فروخته شده سوئیس به امارات، در دستان داعش
    بسیجی امام خامنه‌ای با سرباز امام خمینی(ره) چه فرقی دارد؟
  حسرت نویسنده «دختر شینا» چیست؟
    برگزاری اردوهای آموزشی، ورزشی و تفریحی ویژه جانبازان نخاعی
  تشریح فرآیند افزایش درصد جانبازی/اعمال‌نفوذ برای افزایش درصد جانبازی ممکن نیست
    پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در پی درگذشت پدر شهیدان اعتدال‌پور
 
   اخبار عربی  
  السلطات السعودیة تمتثل لقرار واشنطن فیما خصّ حظر السفر.
    للمرة الثانیة...فبرایر الماضی الأشد حرّاً على الإطلاق.
  حالتا زواج کل دقیقة فی هذا البلد العربی.
    ضمان هواتف آبل من 60 یوم الى سنة کاملة.
  روسیا تبحث مع اندونیسیا عقد لتورید غواصتی " فارشافیانکا"
    علماء اوکرانیون یبتکرون دواء للقضاء على السرطان.
  أبرز التطورات على الساحة السوریة 21/3/2017
    أغلى الماسة للبیع.
  الیابان تؤکد مشارکتها فی مناورات بحریة کبرى فی المحیط الهادئ.
    أفضل معلمة فی العالم ...کندیة.
  العثور على کنز فی نهر بالصین.
    الوکالة الدولیة للطاقة الذرّیّة تعلن عن زیادة کوریا الشنالیة لقدراتها النوویة بشکل نشط.
  تقنیة "لای_فای" بسرعة تفوق "وای_فای" ب 100 مرّة.
    حقائق صادمة عن شرب المیاه مع اللیمون.
  الهیئة الروسیة للتعاون الفدرالی لا تؤکد تسلیم الصین لمنظومات اس-400.
    7 علامات تدل على إصابتک بانهیار عصبی.
  دراسة تکشف أصح قلوب فی العالم.
    الجیش السوری یحبط هجوماً جدیداً للنصرة و فیلق الرحمن شرق دمشق.
  وزیر الطاقة اللبنانی للمیادین نت: لبنان لن یتراجع عن حقوقه النفطیة مهما کانت التهدیدات.
    بریطانیا تعلن عملیّة بدء الخروج من الإتحاد الاوروبی فی 29 آذار.
  الإمام الخامنئی یسمّی العام الإیرانی الجدید ب" الإقتصاد المقاوم...الإنتاج و فرص العمل."
    موقع والاه: الأسد یحاول تغییر قواعد اللعبة بمواجهة إسرائیل.
  هآرتس: قدرة المناورة الإسرائیلیة على الحدود مع لبنان و سوریا تتراجع.
    ماهی طائرة التجسس الصهیونیة 'سکای لارک' التی أسقطها الدفاع الجوی السوری فی ریف القنیطرة?
  قائد سرایا عاشوراء کاظم الجابری ل"العهد": الحسم النهائی لمعرکة الموصل بات وشیکاً جدّاً.
    الجیش السوری یسقط طائرة استطلاع إسرائیلیة فوق القنیطرة.
  الأف بی آی تؤکّد رسمیّاً التحقیق فی التدخّل المزعوم لروسیا فی الإنتخابات الامیرکیة.
    15 شهیداً على الأقل بانفجار سیارة مفخّخة فی بغداد.
  ترامب یلتقی العبادی: کان علینا ألّا ننسحب من العراق.
    إجتماع فی روما بشأن خطّة لوقف تدفّق المهاجرین من لیبیا.
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© شهیدخبر 1390
info@shahidnews.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار