خانه   |  ارتباط با ما   |  جستجو    RSS   |  ارسال خبر   |  پیوندها   |  درباره ما  
  تازه ها:  
   سیاست  
  مفسدان با صدایی بلندتر فریاد می‌زنند!
  تغییر موضعتان به خاطر شایعات اقتصادی پیرامون خانواده است!
  حمایت وکیل ملت از رئیس بازداشتی!
  لطفا این چند سوال ساده را پاسخ دهید
  درباره گریس 1 و چند نکته!
  ایران به زودی مقامات نظامی آمریکا و روسیه را غافلگیر می‌کند؟
  دختر آقای فرمانده سابق خواهرزاده آقای وزیر است
  جریان نفوذ در اوج مقاومت می‌گوید موشک می‌خواهیم چکار!
  تحلیل کیهان از اظهارات اقتصادی روحانی
  علت تزلزل برخی مسئولان از دید رهبر انقلاب
  آقای ظریف! بسته فرانسه توهین‌آمیز است
  ابطال قرارداد توتال و پژو و ایرباس یعنی تلاش برای حفظ برجام؟!
  یک خبرنگار اصلاح‌طلب دیگر درخواست پناهندگی کرد
  اصلاح‌طلبان اصلاح را از خودشان شروع کنند
  تا 1400جبران کنید!
  مبارزه با فساد و مطالبه مردمی
  ایران، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و مدیرش را تحریم کرد
  ارتباط وقایع دیماه ۹۶ با تحریم ترامپ
  صنعت دفاعی کشور، تجلی باور راهبردی «ما می‌توانیم» است
  رزمندگان اقتصادی زیر آتش جست‌وجوی کلید در پاریس!
  افشاگری فائزه هاشمی درباره ناکارآمدی اصلاح طلبان
  موسویان: اگر برجام نبود، ایران تجزیه می‌شد!
  امروز ایران، عزت و قدرت را در منطقه حساس خاورمیانه به نمایش گذاشته است
  واکنش ایران به آزمایش موشکی آمریکا
  نمایان شدن دست چدنی FATF از زیر دستکش مخملی اینستکس
  فاطمه صالحی: خبر بازداشت بنده کذب است
  انبارلویی: رسانه‌های انقلاب در دو فتنه بر رسانه‌های معاند غلبه کردند
  تجدید میثاق رییس جمهور و اعضای هیات دولت با آرمانهای بلند امام خمینی(ره)
  آغاز هفته دولت با چاشنی «تَکرار و تَصنع»
  متن طرح نمایندگان مجلس برای تحریم مقامات آمریکایی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1609صفحه نخست » بنیادچهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 05:00
مدیرکل دفتر حقوقی طرح ها و لوایح معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد
جزئیات و موانع اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ماده 51، فوق العاده ایثارگری و ...
جزئیات و موانع اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ماده 51، فوق العاده ایثارگری و ...شهیدنیوز: مدیرکل دفتر حقوقی طرح ها و لوایح معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید در گفت و گو با شهیدنیوز، موانع اجرای برخی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله ماده 51 و فوق العاده ایثارگری را تشریح کرده است.
  

به گزارش شهیدنیوز در حالی که در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برخورداری از فوق العاده ایثارگری برای شهدا، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و فرزندان شهدا پیش بینی شده است، فرزندان شهید شاغل در بنیاد شهید تاکنون به دلایل نامعلومی از این مزایا محروم مانده اند.

بر اساس ماده 51 قانون مذکور در رابطه با برقراری و پرداخت فوق العاده ایثارگری، مقرر شده از تاریخ اجرای قانون یعنی 2/10/1391 به میزان 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت و به صورت ماهانه به حقوق گروه هایی معین از ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی اضافه شود که این فوق العاده شهداء، جانبازان غیر حالت اشتغال بالای 25 درصد، آزادگان و فرزندان شهدا را شامل می شود.

به طور مثال در سال 93 با توجه به تعیین 600 هزار تومان به عنوان حداقل حقوق کارکنان دولت، می بایست هر ماه 150 هزار تومان به حقوق ایثارگران مشمول اضافه شود.

از زمان ابلاغ این قانون بسیاری از دستگاه های دولتی با بهانه های گوناگون از اجرای بخش های مختلف آن از جمله ماده 51 خودداری کرده اند. نکته قابل تامل اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران که به عنوان نهاد اصلی متولی امور ایثارگران و مدافع حقوق آنان نیز تاکنون به طور کامل به این ماده از قانون عمل نکرده است و در حالی که این فوق العاده را برای جانبازان و آزادگان شاغل در بنیاد و مشمول آن برقرار کرده، فرزندان شهید شاغل در بنیاد شهید از این حق قانونی محروم مانده اند.

در این میان پرسش مهم این است وقتی که بنیاد شهید، به عنوان نهاد متولی جامعه ایثارگری، قوانین این حوزه را به طور کامل رعایت و اجرا نمی کند و بخشی از جامعه ایثارگری را از مزیت های پیش بینی شده در قانون محروم می کند، چگونه می توان از سایر دستگاه های دولتی انتظار اجرای کامل قانون را در برخورداری ایثارگران از حقوق قانونی شان داشت؟ این در حالی است که بر اساس شنیده های خبرنگار شهیدنیوز ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگری در نهادهایی مثل شهرداری تهران ، هلال احمر ، دیوان عدالت اداری و بسیاری دیگر از دستگاه ها به طور کامل و در حق همه افراد مشمول آن اجرایی شده است!
 
بابررسی های صورت گرفته در برخی شرکت های زیرمجموعه بنیاد شهیدو امور ایثارگران علی رغم اینکه در برخی از آنها فرزندان شهدا عمده سهامدار آنها می باشند ،هنوز احکام مربوط به بند (الف) ماده 44 برنامه پنج ساله توسعه پنجم که به موجب آن فرزندان شهدا به استثنای سه امتیاز تسهیلات خودرو، حق پرستاری وکاهش ساعت کاری،از کلیه مزایا و امتیازات مقرر در قوانین و مقررات مختلف نظیر مزایای مواد 4، 8 و12 قانون تسهیلات استخدامی واجتماعی جانبازان برخوردار هستند،اجرا نشده است.ضمن آن که مزایای بند (ب) ماده 44 قانون برنامه پنجم نیز در عین استحقاق فرزندان شهدا به طور کامل درباره آنان اجرا نمی شود.

پس از درج خبر در شهید نیوز در همین رابطه با سید ناصر میر عیسی خانی، مدیرکل دفتر حقوقی طرح ها و لوایح معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت و گویی انجام دادیم. آقای عیسی خانی در این مصاحبه علاوه بر پاسخ به سوالات درباره ماده 51، به بررسی برخی از چالش های موجود بر سر راه اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز اشاره کرده است:



چه زمینه هایی منجر به تدوین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شد؟
تاریخچه تدوین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برمی گردد. در ماده 99 آن تکلیف شده بود که ظرف شش ماه از تصویب قانون، سند راهبردی خدمات رسانی به ایثارگران شامل خانواده‌معظم‌شهدا،جانبازان‌،آزادگان‌وخانواده‌آنانتوسط دولت تدوینو به مرحله اجرا دربیاید. این تکلیف منجر شد به اینکه نهادهای ایثارگری سابق در این موضوع فعال بشوند و بعد از تجمیع نهادهای سابق و تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سند تکلیفی مذکور در قالب لایحه ای متناسب با نیازها و مسائل و مشکلاتی که در آن زمان در حوزه ارایه خدمات به ایثارگران هدف مطرح بود و در مقطع سال های 83 و 84 تدوین شد.

این لایحه در اواخر دوران فعالیت دولت هشتم به مجلس شورای اسلامی ارسال و بر اساس اصل 85 قانون اساسی برای بررسی و تصویب به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد. بعد از حدود 2 سال کار مداوم، در تابستان سال 1386 در کمیسیون اجتماعی مجلس نهایی و به تصویب رسید و سپس مدت اجرای آزمایشیآن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شد. لیکن به دلیل اشکالات عمده ای که در قانون وجود داشت به خصوص از حیث مغایرت تعداد زیادی از مواد آن با اصل 75 قانون اساسی و عدم پیش بینی لازم برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرا، با ایراد شورای نگهبان مواجه گردید. هرچند بخشی از ایرادات شورای محترم نگهبان به لحاظ محتوایی اصلاح شد اما بخش های زیادی هم بنا به اصرار مجلس شورای اسلامی بر مصوبه خود باقی ماند و اصلاح نشد. در نهایت به دلیل اختلاف نظر شورای نگهبان و مجلس، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع گردید. پس از آن (یعنی از سال 1386) تا تاریخ 2/10/1391 که لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تایید (و تصویب) مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید، این طرح مسکوت بود. عمده دلیلش هم عدم امکان پیش بینی و تامین بار مالی ناشی از اجرای قانون بود. اما در نهایت با پیگیری های زیاد ایثارگران،مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای مرتبط ، این لایحه تبدیل به قانون شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام در تایید این لایحه قیدی را ایجاد و ذکر کردکه ؛ « قوانینی که از سال 1386 تا 2/10/1391 به نفع ایثارگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است به قوت خود باقی و در ابلاغ این مصوبه لحاظ خواهد شد.»

پس از آن به دلیل مشکلاتی که در مسیر اجرا به خصوص از حیث تامین منابع مالی آن متصور بود، رئیس جمهور محترم وقت بنا به مصالح و ملاحظاتی، قانون را ابلاغ نکرد.با انقضای مهلت قانونی رئیس جمهور در امضاء و ابلاغ قوانین و بر اساس حکم تبصره ماده (1) قانون مدنی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی دستور انتشار قانون را به روزنامه رسمی ابلاغ کرد.براساس ماده (2) قانون مدنی، قوانین 15 روز بعد از انتشار در سراسر کشور و برای همه دستگاه ها به خصوص مشمولین آن لازم الاجرا است، لیکن اجرای آزمایشی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منطبق با حکم ماده 76 آن از تاریخ تائید مجمع تشخیص (2/10/1391) تعیین شده است. در این میان اشکالاتی هم که مطرح شد مبنی بر اینکه چون رئیس جمهور قانون را ابلاغ نکرده، قابل اجرا نیست که این موضوع به لحاظ قانونی و حقوقی اساساً وجاهتی نداشته و ندارد.

این قانون چه مزیت هایی برای ایثارگران دارد و آیا می تواند منشاء تحول در خدمت رسانی به آنان باشد؟
سیر طولانی تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی تا تایید آن درمجمع تشخیص مصلحت نظام باعث شد بسیاری از خدماتی که به دنبال ایجاد و محقق کردنشان بودیم، با همکاری و بعضا پیشتازی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در ارایه پیشنهاد و تصویب آنها در قوانین دیگر از جمله قانون برنامه پنجم توسعه و لوایح بودجه سالانه کشور پیش بینی و ایجاد کنیم. یعنی بخش عمده ای از اهداف مورد نظر در این قانون، به همین صورت اجرایی شده است و شاید دلیل و رویکرد مجمع تشخیص مصلحت نظامدر اعتباربخشیدن به قوانین مصوب سال 1386به بعد نیز به همین خاطر بود تا منافع ایثارگران تحت الشعاع خلاءها و تعارضات احتمالی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قوانین مصوب طی سال های مذکور قرار نگیرد. بخش هایی از تکالیف این قانون حتی در حالتی مناسب¬تر و موثرتر در قوانین ذکرشده، وجوددارد. به طور مثال می توان به ماده (21) قانوندر رابطه با سهمیه ها و کیفیت استخدام ایثارگران در بخش¬های دولتی اشاره کرد که عینا می توان آن را در احکام بند (و) ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه و به خصوص در تبصره¬های ذیل آن  ملاحظه کرد؛ لیکن بخش های دیگری هم هست که نیازمند تدوین برنامه های جدید برای اجرایی شدن است. مساله تدوین آیین نامه های قانون هم بسیار حائز اهمیت است که به صورت تکلیفی، در 14 یا 15 ماده برای اجرای قانون، تدوین آیین نامه اجرایی پیش بینی شده، اما با توجه به ابهام و کلی گویی در برخی از مواد قانون و حسب نیازی که در مجموعه بنیاد شهید و امورایثارگران برای تبیین کیفیت اجرای این دسته از مواد احساس می شد و بر اساس اصل 138 قانون اساسی آیین نامه هایی را برای بعضی از موادی که برای آن ها تکلیفی در تدوین آئین نامه وجود نداشت نیز پیش بینی و تدوین کردیم. تا الان حدود 17 مورد آیین نامه در بنیاد تنظیم و برای سیر مراحل تصویب و ایضا بررسی های دقیق کارشناسی در کمیسیون های تخصصی به خصوص کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت، به دولت ارسال شده است . تدوین الباقی آیین نامه ها هم طبق روال و با دعوت و هماهنگی با دستگاه های همکار و یا متولی انجام و به دولت ارسال خواهد شد.

ارزیابی شما از وضعیت اجرای قانون از زمان ابلاغ تا امروز چیست؟
همانطور که گفتم خیلی از دستگاه ها با استناد به اینکه رئیس جمهور وقت قانون را ابلاغ نکرده است،  تا مدت ها از اجرای آن استنکاف کردند. اما بعد از استقرار دولت یازدهم و ابلاغ قانون اصلاح تبصره (2) ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران توسط رئیس جمهور محترم، قانون شکل جدی اجرایی گرفت و دستگاه ها هم با وجود مقاومت هایی که از آن ها دیده می شد با دستور رئیس جمهور و پیگیری هایمجدانه ی نماینده محترم ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد، اجرای آن را در بخش های مختلف مرتبط با تکالیف سازمانی خود آغاز کردند.

البته همانطور که عرض کردم اجرای موادی از قانون نیازمند تصویب آیین نامه های اجرایی است. اما در برخی از همین موادی هم که برای آنها آئین نامه تدوین و پیشنهاد شده، صراحت موجود در الفاظ و عبارات آنها در تبیین نحوه اجرا و مشمولین آن کفایت لازم رادارا بوده و به لحاظ اجرایی مشکلی ایجاد نمی کند،مگر برای تعیین برخی از حالت های کیفی اجرا که در تدوین آیین نامه آن را دنبال کردیم. از جمله مثلا ماده 44 در موضوع خدمات ترددی و مجوز ورود به منطقه طرح ترافیک که قانون در اینجا وزارت کشور را مکلف کرده به تمام جانبازان بالای 25 درصد با معرفی بنیاد و به صورت رایگان خدمات مربوطه را بدهد، اما به جهت اینکه احتمال و امکان پوشش تمام این جانبازان عزیز از سوی وزارت کشور و البته شهرداری های شهرهای دارای محدوده ترافیکی، مشکل و حتی غیر ممکن باشد و از طرفی مدیریت این موضوع به لحاظ وجود اطلاعات ایثارگران در بنیاد باید با یک مدیریت واحد صورت بگیرد، آیین نامه ای از جانب بنیاد تدوین و پیشنهاد شد. آیین نامه های دیگری مثل ماده 46 راجع به تامین هزینه های بیمه عمر ایثارگران و ماده 49 موضوع تامین هدیه ازدواج، ماده 41 در خصوص مسافرت های هوایی و زمینی با قطار و هواپیما و کشتی و مسافرت های داخلی و خارجی هر چند صراحت داشتند اما برای تبیین کیفیت اجرا و تکالیف دستگاه های مرتبط با موضوع، آیین نامه ای را پیشنهاد کرده ایم.

پیش بینی درباره زمان تصویب آیین نامه ها دارید؟
علی القاعده فرایند بررسی و تصویب آیین نامه ها در دولت سیر قانونی خود را باید طی کنند. استثنائا در این موضوع به دلیل اینکه بیش از یک سال و نیم از ابلاغ قانون می گذرد و به دلیل پی گیری های گسترده نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، برخی از دستگاه های اجرایی و جمع زیادی از ایثارگران عزیز، بحث هماهنگی با دستگاه های همکار قبل از ارسال آیین نامه ها به دولت را رعایت نکردیم و برای تسریع در رسیدگی و تصویب، راسا به دولت ارسال کردیم. واقعیت این بود که دستگاه ها خیلی در تدوین آیین نامه ها همکاری نکردند. در تعدادی از مواد قانون تدوین آیین نامه ها به عهده سایر دستگاه ها بود و بنیاد نیز موظف به همکاری بود و در برخی دیگر بنیاد متولی اصلی و دستگاه های دیگر همکار در تدوین بودند، اما دستگاه های مرتبط اقدامموثری در این رابطه نکردند. البته دستگاه ها می توانند نظر و پیشنهادهای کارشناسی شان را در دولت مطرحو اعلام کنند. حجم کاری که در دولت هست را نمی توانیم تخمین بزنیم اما با توجه به عزمی که در اجرای قانون دیده شده و تاکید رئیس جمهور محترم و پیگیری¬های نماینده محترم ولی فقیه و رئیس بنیاد و مکاتبات صورت گرفته توسط دبیر محترم کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت با دستگاه های مرتبط، شاید بشود امیدوار بود که قبل از پایان سال 93 که سال اجرای کامل قانون اعلام شده، آیین نامه ها به تصویب برسد. لازم به ذکر است تاکنون تعداد 17 مورد آیین نامه تدوین و به دولت ارسال شده و فکر می کنم نیازمند تدوین حدود 13 آیین نامه دیگر هستیم و البته تلاش ما این است که با کسب نظر از دستگاه های مرتبط هر چه سریعتر کار تدوین آنها هم به پایان برسد.

چرا فوق العاده ایثارگری حتی در بنیاد شهید هم به فرزندان شهدا تعلق نمی گیرد؟
برخی از مواد قانون جامع همانطور که گفتم منشاء اختلاف بین شورای محترم نگهبان و مجلس بود به جهت مغایرت با اصل 75 قانون اساسی. این موارد به لحاظ عدم پیش بینی بار مالی، کماکان مشکلاتی برای اجرا دارند. از جمله آن مواد شاید بشود به ماده 51 اشاره کرد.

بر اساس ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در رابطه با برقراری و پرداخت فوق العاده ایثارگری، باید هر ساله به میزان 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت که توسط دولت تعیین می شود، به حقوق بخشی از ایثارگران اضافه شود. بر این اساس به نسبت حداقل حقوقی که دولت در سال 1393برای کارکنان دولت تعیین شده (یعنی 600 هزار تومان)، ماهانه 150 هزارتومان باید به حقوق ایثارگران مشمول اضافه شود. مشمولان  قانون عبارتند از شهدا، جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان شاغل در دستگاه های دولتی که از حقوق حالت اشتغال بهره مند نیستند و فرزندان شهدا هم به استناد بند «الف» ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب دی ماه 1389 به استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قید شده، از کلیه مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان 50 درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می شوند و به اعتبار حکم مجمع تشخیص مصلحت درباره اعتبار قوانین مصوب سال 1386 به این طرف، فرزندان شهدا هم مشمول فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون هستند.

ناگفته نماند که یک فوق العاده ایثارگری دیگری هم در بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری - مصوب 1386 - برای عموم ایثارگران پیش بینی شده بود با این تفاوت که در اینجا، فوق العاده ایثارگری به رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد هم تعلق گرفته بود و یک امتیاز ویژه ای هم دیده شده بود که همان امتیاز تلفیقی ایثارگران بود. یعنی اگر ما رزمنده ای داشتیم که جانباز هم بود و آزاده هم محسوب می شد، همه این امتیازات تلفیق می شد. پس در بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون گذار برای کلیه ایثارگران با هر ضریبی از ایثارگری امتیازی پیش بینی کرده است و عمومیت دارد. اما در ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، منحصرا تمرکز شده است روی شهدای معظم ،جانبازان عزیز 25 درصد و بالاتر و آزادگان سرافراز،که فرق دو ماده مذکور در قوانین یادشده در همین است. بنابراین به نظر می رسد؛ قانون گذار عالم به این اختلاف بوده و در عین حال علاقه مند بوده تا برای قشری خاص از ایثارگران فوق العاده مضاعفی را تحت عنوان ایثارگری تعریف و پرداخت کند.

چه نهادی ناظر بر اجرای این قانون است؟
در ماده 74 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران صراحتا قید شده که نظارت بر حسن اجرای قانون و آیین نامه های اجرایی آن بر عهده رئیس بنیاد شهید است. براساس تبصره 1 ماده 74 کلیه دستگاه های مشمول قانون که در ماده 2 آن قید و تعریف شده اند، موظف اند هر ساله گزارش عملکردشان درباره نحوه و میزان خدمات ارائه شده به ایثارگران را به بنیاد گزارش بدهند و رئیس بنیاد هم مکلف شده گزارشات را جمع بندی و مستقیما به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند. آنچه از کلیات قضیه می شود استخراج کرد به لحاظ وظیفه ذاتی که معاونت حقوقی و امور مجلس در پیگیری و تصویب قوانین بر عهده دارد، فی ذاته پیگیری و نظارت بر اجرای قانون پس از تدوین شاخص¬های مربوط به هر برنامه و فعالیت مترتب بر اجرای قانون با همکاری حوزه های تخصصی بنیاد، بر عهده معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد قرار می گیرد.

براساس شنیده ها و اخبار واصله که خبر آن را ما کار کردیم وبه همین علت هم اینجا خدمت شما هستیم ،در حال حاضر فرزندان شهدا شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران از فوق العاده ایثارگری برخوردار نمی باشند، دلیل آن چیست؟ میخواهیم پاسخ شفافی در این خصوص بشنویم.
همان ظور که عرض شد؛ بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری از بعد از تصویب و اجرایی شدن قانون از ابتدای سال 1388 به طور کامل اجرا می شود و به اعتبار حکمی که در قانون بودجه سال 1389 درجزء «ک» بند (7) قانون داشتیم، همین مزایا برای فرزندان شهدا پیش بینی شد و مشمول فوق العاده ایثارگری بند «2» ماده (68) قانون اخیرالذکر شدند و این فوق العاده هم در بنیاد و هم در سایر دستگاههای دولتی برقرار و پرداخت شده و می شود. اما ماده 51 به اشکالی برخورد کرده است و متاسفانه شورای فنی - حقوقی دیوان محاسبات کشور بدون توجه به شقوق اختلافی ماده 51 و بند 2 ماده 68 مبادرت به اتخاذ تصمیم و ارایهنظریه مشورتی کرده و به مبادی استانی خود نیز ابلاغ نموده که بر اساس آن، فوق العاده ایثارگری ماده 51 مذکور صرفا به جانبازان 25 درصد و بالاترو آزادگان غیر حالت اشتغال تعلق می گیرد و بدون توجه کافی به حکم صریح بند «الف» ماده (44) قانون برنامه پنجم توسعه، فرزندان شهدا را از شمول حکم این ماده خارج کرده است!
البته ما با ارائه لایحه دفاعیه و استدلال منطقی لازم، خواستار نقض نظریه مشورتی موصوف شده ایم. چرا که اگر بنا بر همین منطق نادرست دیوان محاسبات کشور باشد، باید جانبازان و آزادگان نیز از دریافت این فوق العاده محروم شوند. به هر حال ما از طریق دیوان محاسبات خواستار ابطال این نظریه ابلاغی شده ایم. متاسفانه این نظریه دیوان محاسبات کشور محملی شده است برای اینکه برخی از دستگاه ها از اجرای قانون استنکاف کنند.

ازجمله بنیاد شهید؟
شاید...

ولی برایمان جالب است همانطور که در خبر هم داشتیم ،بسیاری از دستگاه ها این قانون را همانند جانبازان اجرا می کنند اما...
بله دستگاه های زیادی را داریم مثل هلال احمر، دیوان عدالت اداری، برخی از استانداری ها و ... که قانون را اجرا کردند. خیلی از دستگاه ها اجرا کرده اند و خیلی ها هم اجرا نکرده اند که امیدواریم هر چه سریعتر نسبت به استیفای حقوق قانونی ایثارگران شاغل در دستگاه خود اقدام بایسته را مبذول کنند.

علت دوگانگی موجود در رفتار شرکت های زیر مجموعه بنیاد در برخورد با این قانون چیست؟ مثلا تا جایی که می دانیم تقریبا در بسیاری از شرکت های اقتصادی کوثر این قانون اجرایی شده اما موارد خلاف این را هم می توان پیدا کرد، مثلاٌ تاهمین ماه گذشته دربانک دی از فرزندان شهدا مالیات کسر می شد و ...
به نظرم این مطلب را مسئولان منابع انسانی چه در بنیاد و چه سازمان های وابسته بهتر می توانند پاسخ بدهند. در حال حاضر این قانون در بنیاد در رابطه با جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان شاغل اجرا می شود، تاکید می کنیم آزادگان و جانبازان شاغل در بنیاد چرا که تامین منابع مالی برای اجرای کامل قانون واقعا برای بنیاد و دولت سخت است. پیشنهاد ما این بود که بنیاد همسان و همتراز با سایر دستگاه ها فعلا برای ایثارگران شاغل و البته مشمول اجرا کند. البته فوق العاده ایثارگران غیر شاغل مشمول را هم باید بنیاد پرداخت کند لیکن مسئولیت پرداخت فوق العاده ایثارگران شاغل در بنیاد با حوزه " معاونت توسعه مدیریت - اداره کل توسعه منابع انسانی " می باشد. لذا معاون محترم حقوقی و امور مجلس پیشنهاداتی را برای پرداخت فوق العاده شاغلین به محضر ریاست بنیاد ارائه کردند و ایشان نیز دستور به اجرا دادند. این دستور در رابطه با جانبازان و آزادگان شاغل مشمول اجرا شده اما در رابطه با فرزندان شهدا هنوز اجرایی نشده است.

آیا به خاطر اینکه تعداد فرزندان شهدا بیشتر بوده؟
نه اتفاقا؛ حسب اطلاعات موجود از میان حدود 13 هزار کارمند شاغل در بنیاد شهید، فقط قریب به 1500 نفر فرزند شهید هستند که اکثر آنها طی سال های اخیر جذب و استخدام شده اند.

تکلیف فرزندان شهدایی که در شرکت ها وسازمان هایی که در اجرای اصل 44 قانون اساسی خصوصی شده اند، چه می شود؟ خدمات ارائه شده به ایثارگران در این شرکت ها برای مثال نظیر ایران خودرو وسایپا کاملا متفاوت است و بعضا شنیده شده برخی از مواد قانونی مصوب استخدامی هم اجرا نمی شود...
این مسائل باید به طور روشن تعریف شود. باید ببینیم منظور قانون گذار چه بوده است؟ وقتی قانون گذار می گوید به ایثارگرانی که در استخدام دولت نیستند، بنیاد باید فوق العاده پرداخت کند، منظورش چیست؟ آیا بازنشستگان و ایثارگران بازنشسته هم مشمول هستند؟ آیا منظور از کسانی که در استخدام دولت نیستند همه ایثارگران غیر شاغل است؟ لذا به نظر می رسد باید برای رفع این ابهام ها از طرق قانونی متناسب با موضوع باید پی گیری بشود.

سایپا و ایران خودرو و امثال این شرکت ها مانند شرکت مخابرات که در اجرای قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی خصوصی شده اند، برای این ها در قانون بودجه تکلیف داریم. اولا که همه این شرکت ها طبقه ماده (2) قانون جامع، مشمول قانون تلقی می شوند. اما یک حکمی هم در قانون بودجه برای شرکت هایی که در اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی خصوصی شده اند وجود دارد و بند «ف» تبصره 3 قانون بودجه سال 1393 کل کشور صراحت دارد که شرکت هایی که در اجرای این اصل خصوصی شده اند یا در فهرست واگذاری قرار دارند ملزم به تبعیت از کلیه قوانین و مقررات ایثارگران هستند. حالا اگر این شرکت ها از اجرای تکلیف قانونی خودتفره می روند، خود ایثارگران شاغل در این دسته ازشرکت ها می توانند موضوع را پیگیری کنند و حوزه مربوطه در بنیاد نیز حمایت لازم را از احقاق حقوق آنان خواهد کرد.

البته در شرکت های خصوصی که بر اساس قانون تجارت اداره می شوند، قوانین عمومی کشور در آنها خیلی محل اجرا ندارد. چون در قوانین عمومی کشور به خصوص قوانین بودجه سالانه دولت برای دستگاه ها مختلف دولتی و اجرایی زیر مجموعه خود اعتبار اختصاص و برای فعالیت های برنامه ای آنها پرداخت می کند و لذا حق تعیین تکلیف دارد. اما به نظر می رسد؛ در بخش خصوصی و در شرایطی که منابعی برای آن در نظر نگرفته است، دولت چندان نمی تواند تکلیفی را ایجاد و تعریف کند.

با توجه به چشم پوشی دولت از دریافت مالیات از حقوق ایثارگران، تکلیف شرکت های خصوصی که همچنان از حقوق ایثارگران مالیات کسر می کنند، چیست؟
مالیات از جمله منابع درآمدی دولت است که مطابق بند (14) ماده (91) قانون مالیات های مستقیم و اخیرا نیز با توجه به ماده (56) قانون جامع خدامت رسانی به ایثارگران، دولت از حقوق خود درباره دریافت مالیات از حقوق و مزایای پرداختی به ایثارگران گذشت کرده است. بنابراین اگر موسسه ای اعم از دولتی و یا خصوصی،هنوز از حقوق و مزایای ایثارگران مالیات کسر می کند، مرتکب تخلف از قانون کرده است، حتی اگر در زیر مجموعه های متعلق و یا وابسته به بنیاد صورت گرفته باشد هم تخلف بوده است.

اگر ایثارگران شکایت کنند به حقشان می رسند؟
احتمالا مالیات کسر شده از حقوق و مزایای آنان قابل برگشت خواهد بود.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 187 نظر (فعال: 162 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 25)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
نویدمهرنگ
| 1393/5/15 - 12:29 |     66     8     |
آقای مدیرشمافرزندشهیدهستی ؟ وای به حال بنیاد با چنین مدیرانی جانبازان شاغل تاکنون ازمزایای 51 دربنیاداستفاده نکردند

اسحاق امینی
| 1393/8/25 - 15:57 |     18     56    
پاسخ: ول کنید بابا چپو راست فرزند شهید و جانباز بالای 25 درصد رو دارن بهشون تسهیلات میدن.خب ما هم فرزند این مرز بوم هستیم اگر از شما بیشتر به مملکت عرق نداشته باشیم کمتر هم نداریم.بابای منم جابناز شیمایی شده بهش زدن 15 درصد با هزاران درد و علایم و ...فارغ از تسهیلات برای خودش حالا ما هیچی..هر جا میری برای کار و اشتغال و تحصیل و دانشگاه و وام و ازدواج و ...همه رو میدن به شما ها...این عدالته ؟خب میگید باباهای ما شهید شدن ایا اینها جونشون رو دوست نداشتند؟ایا اینها خود خواسته کشته شدند؟نه والا چنین نیست جون عزیزه و اینها خیلی ها خودخواسته کشته نشدند خود خواسته فقط حسین و یارانش کشته شدند چون میدونستن شهادت بر اونها فرض است .مملکت فردا جنگ شه کی میخاد بره ؟ شماها ؟؟؟من دیگه نمیرم نه این که عرق نداشته باشم نه چنین نیست مملکتمو دوست دارم اما این تبعیضات حالمو از هر چی بنیاد بهم زده منی که 33 سالمه نه کار نه زن نه شغل تازه خیر سرم ارشد از شریف دارم.ول کنید شما رو قسم به روح هر چی شهیده
فرزند شهید
| 1393/8/27 - 22:13 |     48     8    
پاسخ: آقای امینی
من فرزند شهیدم مادر دو فرزندخردسال که یکی ازاونها پیوند عضو شده .۱۰ساله ازدواج کردم٬پرایدمونو فروختیم و با پول طلای دم دستیم خرج پیوند و داروشو دادیم.مستاجرم و به اینکه کمتر از خیلی ها دارم قانعم.
آقای امینی هر کسی زندگیش به خودش مربوطه ولی وقتی که نمی دونید بهتون نزنید.من تا حالا هیچ وامی از بنیاد نگرفتم و البته که بعضی ها که چرت و پرت تو بوغ و کرنا میکنن غلط می کنن.بیان زندگی من و امثال منو ببینن و دم از قانونی که اصلا اجرا نشده و نمی شه به استثناء بعضی ها نزنن.
پس بهتون نزن و به فکر اون دنیا هم باش..به نام شهدا و به کام بقیه...

مجتبی
| 1394/6/22 - 18:42 |     5     2    
پاسخ: متاسفم برای آقای امینی،
شاید قرار بود اول اسم شما حرف ال اضافه می شد و لی خدا نخواست و جوونا رفتن شهید شدن .


ناشناس
| 1393/5/20 - 22:26 |     29     8     |
باسلام باید بگویم از اول انقلاب مساوات فقط شعار بوده یکی به من بگه آن جانبازان 25%به بالاها جه کارکردند که ما جانبازان 25% به پایین نکردیم ؟ یا نه زیر 25% درد ناشی از صدمات جنگ نداره یاکه نه زیر 25درصد جزو ارتش بعث عراق بوده اند که دولت جمهوری اسلامی بهیچوجه راضی به دادن ریالی به آنان نیست هرچه که هست فقط وفقط به 25%وبه بالا تعلق داره خودرو ؛ زمین شهری ؛ دفترچه بیمه ؛ حقوق ماهیانه ؛وام مسکن با4% کارمزد و .... آقایون نمایندگان مجلس ؛ ودیگر مسـئولین که در تصویب اینگونه لایحه ها نقش دارند بروند از اینکه اسم خودشان را مسلمان وخدمتگزار گذاشته اند خجالت بکشند ..!!! باتقدیم بدنی پر از درد: جانباز 20%

ناشناس
| 1395/9/30 - 22:51 |     1     1    
پاسخ: شما میدونی درصد از کار افتادگی چیه ؟ شما یا جانباز نیستید یا خودتونو زدین به اون راه.
کاری به این ندارم که بعضیا جنگ رو قبول داشتن یا نداشتن. بعضیا مخالف جنگ بودن و الانم همونا دارن بر خلاف شهدا و جانبازان نظر میدن و الکی به خودشون اسم خانواده شهدا و جانباز هم میدن.
جانبازی و شهید شدن فقط یه اسم نیست. یه تفکره.
حتی اگه به فرض جنگ اشتباه بوده باشه آیا شما میدونی معنی جنگ چیه ؟ یعنی شماها و امثال شمایی که ادعای میهن پرستی میکنید فقط حرفه و در واقعیت اونایی که پاشون رو گذاشتن توی میدون جنگ میهن پرست واقعی بودن.
ببینید کشور اونقدر امکانات نداره که جواب حتی جانبازهای بالای 50 درصد رو هم بده. اگه قرار باشه بیان از جانبازان 1 درصد به بالا به همه خدمات فوق العاده ارائه کنند میدونید سر اونایی که واقعا مستحق توجه هستند چه بلایی میاد ؟؟؟ همینجوریش هم به جانبازای بالای 50 درصد و خانواده های شهید با هزارتا منت خدمات ارائه میکنن و جونشون به لبشون میرسه. شما فکر کردی چون قانون تصویب میشه پس یعنی زندگی اون بیچاره های خانواده های شهید و جانبازای بالای فلان درصد خوب میشه ؟؟؟ واقعا متاسفم واسه اونایی که فقط دهن رو باز میکنید حرف میزنید و ذره ای فکر نمیکنید.
اینکه شما حرف واسه گفتن دارید دلیل نمیشه حق با شما باشه. باید بیای پای صحبت خانواده های شهدا و جانبازان بشینی تا ببینی فرق از زمین است تا به آسمان بین اون چیزی که فکر میکنید و واقعیت.
این حرفا رو هم در جواب شما و هم بقیه کسایی که مشابه شما هستند گفتم.


کاووس غلام زاد
| 1393/5/21 - 19:09 |     38     3     |
باسلام ،تمام قوانین و بخشنامه درباره فرزندان شهداء فقط درقالب شعار بوده وهست.

یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1393/7/25 - 19:04 |     4     3    
پاسخ: با سلام جانباز حالت اشتغال با 25% از مزایای حق و حقوق جانبازی محروم هستم تمام همکارانم که مشابه بنده بودند سالهاست از مزایای حق و حقوق جانبازی برخوردار هستند بخدا دارم میسوزم اجاره نشین هستم میدانم تاریخ مصرفمون گذشته دیگر در بنیاد شهید 14 سال است نامه نوشتم شکایت کردم هیچ کس به سراغم نیامد جوانی ما سوخت پیر شدیم آیا فردا در پیشگاه خدا نباید جوابگو باشیدتا کی تعبیض تا کی که سلیقه ای عمل میکنید دارم دیوانه میشوم در سال 1382 به خاطر حالت اشتغال خانه نشین شدن خانواده ام از هم پاشید تورا خد بس کنید به خودتون بیائید

جواد
| 1393/6/18 - 19:59 |     11     6     |
باسلام خدمت شما ودوست عزیزی که نوشته هر نوع امتیازی که هست برای جانبازان بالای 25درصد هست .باید بگم این طوری نیست دوست عزیز .بنده مدتی است در بیمارستان شهر خودمان که قبلا شرکت خوصوصی خدمات ان رااداره میکرد کار مکن بعد از انحلال وکوتاه شدن دست دلالانپیمانکار قراردادی شدیم .وبا مثلان قانون خدمات رسانی ایثارگران که در قانون صراحتن قید شده که بهقول شما دوست عزیز.فرزندان جانبازبالای 25درصد باید رسمی قطعی باشند ولی.دانشگاه علوم پزشکی خودشو زیراین بار قانونی نمیبره .باخودم میگم اگه این قانونها جنبه اجرایی ندارند وهیچ نهادوسازمانی قبولش نداره که اجرایش کنه چرابرادران نماینده مجلس تصویبش میکنند.که بعضی از دوستان فکر بکنند که واقعان خدمات رسانی در همه زمینها به جانبازان بالای 25درصد در حد عالی وبدون هیچ مشکلی هستش .نه دوست عزیز اینطوری نیستش

ناشناس
| 1393/6/22 - 07:57 |     3     14     |
متاسفانه امسال به اسم شهدا و ایثارگران و خانواده محترم ایشان هزاران هزار داوطلب مستعد ورود به دانشگاه بسیار عذاب کشیدند.
وجود این قانون نیز به درستی توسط سازمان سنجش تبیین نشد...
من مطمئن هستم خود شهدا هم اینگونه راضی نیستند...

ناشناس
| 1393/6/22 - 22:39 |     1     7     |
درحالی که من جانباز 15 درصد شاغل آموزش و پرورش میشناسم که فوق العاده ایثار گری دارد

بی نام ونشان
| 1393/7/6 - 20:53 |     3     0    
پاسخ: چه نمایندگان خوبی 1.......
بی نام ونشان
| 1393/7/6 - 20:53 |     0     0    
پاسخ: چه نمایندگان خوبی 1.......

مهدی
| 1393/6/23 - 22:21 |     11     2     |
با تشکر از زحمات کارکنان بنیادخواهشمند است طرحی ارائه نمایید که این فوق العاده ایثارگری شامل همه ایثارگران عزیز بشه فرزندان جانبازان بالای25درصد وسایر ایثارگران که تا کنون مشمول نبوده اند البته براتی هرگروه یک امتیاز خاص قائل بشن تا بدبینی در بین نباشد


ف ش
| 1395/4/6 - 03:13 |     0     0    
پاسخ: مهدی جان الان بخشنامه های دولت آقای احمدی نژاد را یواش یواش حذف میکنند چه برسد قانون بزارند

مهدی
| 1393/6/23 - 22:22 |     9     2     |
با تشکر از زحمات کارکنان بنیادخواهشمند است طرحی ارائه نمایید که این فوق العاده ایثارگری شامل همه ایثارگران عزیز بشه فرزندان جانبازان بالای25درصد وسایر ایثارگران که تا کنون مشمول نبوده اند البته براتی هرگروه یک امتیاز خاص قائل بشن تا بدبینی در بین نباشد


رضاولیزاده
| 1393/6/27 - 15:56 |     9     2     |
با سلام من فرزند شهید کارگر شرکت نکاچوب هستم اینا همه حرفه کی هستش به فکر فرزند شهید باشه من با8سال سابقه کار تا حالا فوق ایثارگری نگرفتم تا حالا 100تا نامه از بنیاد گرفتم میبرم شرکت نه دیگه بنیاد پیگیری میکنه نه شرکت.بنیاد شهید دست به نامش خیلی خوبه اما تو عمل زیر صفره.دولت حالا بیاد مصوبه برای ما ثبت کنه کی هستش حرف شما رو گوش کنه برای ما ماده پاده تعیین میکنن اجراش کردین اونوقت بگین.

ناشناس
| 1393/6/27 - 16:03 |     11     3     |
با تشکر.آقای ولیزاده راست میگه همه حرف میزنن عمل نمیکنن منم فرزند شهیدم.ماده 51کجا بود هیچکس عمل نمیکنه ماده جدیدی بذارید بگید همه فرزندان شاهد منع از همه تسهیلات خیال خودتون و ما رو راحت کنین.به نظر شما دوست عزیزمون ولیزاده که در شرکت نکاچوب هستش دولت نباید فوق ایثارگری ایشون رو بده شرکتی که از منابع ملی استفاده میکنه.

ناشناس
| 1393/7/9 - 19:14 |     16     3     |
سلام خواهشمندیم که مسولین امر درخصوص امتیازات ایثارگران زیر25 درصد تجدد نظر گردد چون قانون چامع ایثارگری همه امتیازات برای چانبازان بالای 25 درصد درنظر گرفته است

احمد امیرافشار
| 1393/7/12 - 16:23 |     7     2     |
فرزند شهید هستم برابر ضوابط و بخشنامه ها میبایستی کلیه هزینه های دارویی و درمانی این حقیر توسط سازمان بهزیستی پرداخت گردد ولی متاسفانه از ابتدای سال 1393بهزیستی به بنیاد شهید وبالعکس پاس کاری میکنند شما بفرمایید باتوجه به حقوق دریافتی ماهیا نه مبالغ زیادی را چگونه بابت بیمار قلبی که دارم هزینه نمایم لطفا رسیدگی شود

غضنفر ایرجی
| 1393/7/14 - 20:13 |     6     1     |
ضمن تقدیر وتشکر از اصل خبر اماتاچه وقت باید سر کار باشیم تا مسئولین محترم بذل محبت نمایند واعتبار وبودجه لازمه را اختصاص داده ووضعیت را به طور کامل روشن کنند ومصوبه جامع رابه تصویب نهائی برسانند که نتیجه عالی دربر داشته باشد و نوش دارو بعد مرگ سهراب نباشد

ایرجی
| 1393/7/14 - 20:17 |     2     0     |
ضمن تقدیر وتشکر از اصل خبر اماتاچه وقت باید سر کار باشیم تا مسئولین محترم بذل محبت نمایند واعتبار وبودجه لازمه را اختصاص داده ووضعیت را به طور کامل روشن کنند ومصوبه جامع رابه تصویب نهائی برسانند که نتیجه عالی دربر داشته باشد و نوش دارو بعد مرگ سهراب نباشدمنظور ماده51 قانون خدمات رسانی است

احمد علی بنایی
| 1393/7/20 - 14:46 |     7     0     |
با سلام.طبق قانون جامع بنیاد موظف است بیمه تکمیلی فرزندان شاهد و افراد تحت تکفل آنان را بپردازد و با توجه به اینکه از 1/6/93 فرزندان شاهد شاغل در ادارات بیمه تکمیلی شون بر عهده بنیاد میباشد. ولی بنیاد افراد تحت تکفل فرزندان شاهد را تحت پوشش قرار نمی دهد.لطفا پیگیری نمایید

یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1393/7/23 - 16:59 |     4     0     |
جانباز 25% از کارکنان بنیاد شهید محروم از حق وحقوق جانبازی در سال 1382 حالت اشتغال شدم اون روزی که حالت اشتغال شدم زندگی چند سالمو از دست دادم چون وقتی که خونه نشین میشوید خود به خود به همه چیز ندانسته گیر میدید مشگل من از آنجا شروع شد وقتی که سره کار بودم هیچ مشگلی نداشتم حالت اشتغال برای من دروازه جهنم بود که مسئولان بنیاد برای برای من باز کردند ونه تنها از لحاظ مالی ضرز کردم بلکه زندگی چند سالمو ازم گرفتند از مزایای حق و حقوق جانبازی محروم شدم و حقوقی که بابت کارمندی میدن جوابگوی اجاره و دارو دکتر نمیشه با تشکر

حسن تاراسی
| 1393/7/25 - 00:35 |     7     0     |
هر چه درمورد رسیدگی وضعیت جانباز گفته شده دروغی بیش نیست

یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1393/7/25 - 18:10 |     2     2     |
با سلام بنده از کارکنان حالت اشتغال بنیاد شهید هستم از سال 1380 تابحال مزایاوحق وحقوق جانبازی محروم هستم تمام همشرایط من سالهاست از دوحقوق برخوردار هستند اجاره نشین هستم از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره تنها حقوقی که از بابت کارمندی دریافت میکنم به قرآن جوابگو اجاره و دارو و دکتر نمیشود چرا بین جانبازان حالت اشتغالقائل هستند منم کارمند بنیاد شهید بودم بنیاد شهید که دولتی نیست چرا اینقدر ظلم باشد ماهم خانواده داریم به پول بیشتر از بقیه احتیاج دارم دارم بهخاطر تعبیضی که بنیاد شهید ببار آورده میسوزم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت مردان تقاضا دارم کمک کنند با تشکر

کامران
| 1393/7/25 - 21:56 |     5     0     |
با سلام این قانون برای رزمند گان بی فایده بود

یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1393/7/26 - 22:52 |     5     0     |
با سلام جانباز 25% حالت اشتغال بدون حق حقوق جانبازی به چه دردم میکنند از سال 1369 به استخدام بنیاد جانبازان ودر سال 1380 حالت اشتغال شدم تمام همکاران همشرایطم سالهاست از مزایاو حق و حقوق جانبازی برخوردار هستند متاسفانه بنده 14 سال است از مزایا و حق و حقوق محروم هستم منتظرم هنوزم تا جان دارم منتظر میمانم تا حقوق جانبازی برسم آن روزی که حالت اشتغال شدم خانواده ام از هم پاشید زندگی چند سالمو از دست دادم به همه جا شکایت کردم متاسفانه دریغ از یک نفرکه جواب قانونی بدهد ندیدم تعبیض بنیاد شهید کمرم را شکست چرا باید بنیاد شهید تعبیض و سلیقه عمل بکنند مگر من جانباز نیستم مگر من خانواده ندارم دارم دیوانه میشوم بخدا درد و رنج ناشی از مجروحیت جانبازی کافی نیست که باید مصیبت فقر را نیز تحمل کنیم که کردیم بخدا جوانیم سوخت بخدا پیر شدم آیا فردا در پیشگاه خدا نباید جوابگو باشید .. ا

ناشناس
| 1393/7/28 - 19:26 |     13     1     |
با سلام نمی دانم چرا رزمندگان همیشه نادیده گرفته شدن اگر رزمندگان شهید می شدند بعد حقشان را به خانواده داده می شد حالا که زنده اند برن بمیرن

ایرج رحمانیان ۶۵
| 1395/6/19 - 22:06 |     0     0    
پاسخ: حق با شماست انگار خوردن تیر و ترکش اختیاری بوده و جانبازان درصد پایین خودشون نخواستن بیشتر از این مجروح بشن و شادا و درصد بالاها درخواست تیر و تش بیشتریرده بودند!
خیلی خنده داره قوانین بنیاد و تعیین درصد هم بجز تفرقه و دلخوری بین ایثارگران هیچ چیز متبتی در بر نداشته.


ناشناس
| 1393/7/28 - 19:44 |     10     1     |
با سلام نمی دانم چرا رزمندگان همیشه نادیده گرفته شدن اگر رزمندگان شهید می شدند بعد حقشان را به خانواده داده می شد حالا که زنده اند برن بمیرن تازه این جانب درسال 78 چشم چپم نابینا شد بعد هم تخلیه کردم هیچ جایی نیست که مدافع این رزمندگان باشد که در دراز مدت عوارض جنگ شامل حالشان شده اگر شهید می شدم برای خانواده ام خوب می شد چرا کار ی که مجلس انجام می دهد همیشه تمام جوانب در نظر گرفته نمی شود ان زمان که جنگ بود من به برادرم می گفتم برو جبهه گفت چرا بروم شهید شوم حالا ببین برادر شهید چه اجرو قربی دارد به اسم برادر شهید فقط می گویم خداوند مارا زیر دین رزمندگان نگذارد چون جوانیشان در این راه رفتن جبهه نه دنبال ثروت بودند نه دنبال زمین مسکن وغیره همواره می خواستن کسی تجاوز به نظام ومملکت نکنند همان زمان دانشگاه ازاد می گفت بیایید درس بخوانید خود این جانب می گفتم جنگ است درس را می خواهم چه کار ما بفکر شهید شدن حالا آن عده ای که نرفتن جبهه درسخوانده شدن دارند به ما حکومت می کنند ، تازه بازم زیر سوالیم که بما چه عمرتان را گذاشتید می خواستید نکنید این می شود جوابمان حالا می خواهی مستاجر باشی نداشته باشی جلو فرزندت کم بیاری فدای سر کسی که دارد قانون وضع می کند برو بمیر اصلا حتی در بهشت زهرا هم جایگاهی نداری سرباز گمنام رزمنده زن نه تنها 8 سال دفاع مقدس بلکه همواره مدافع نظام مقدس بوده ومی باشم

رضا شجاعی
| 1393/8/3 - 14:29 |     6     1     |
باسلام .لطفا راهنمایی بفرمایید ازادگان جانبازی که دردستگاههای غیردولتی ویا نیمه دولتی کا میکنند به چه شکل است .حتما راهنمایی بفرمایید.با تشکر

عبدالله
| 1393/8/4 - 03:29 |     3     1     |
با سلام
از مسئولین سایت قطـــــــــــــره سپاسگزارم که این مطالب رو درج کردین .
خداوند خیر دنیا و اخرت به خود و خونوادتون مرحمت فرماید . انشالله تعالی .
وسلام . خدا نگهدار .

اسد رضایی
| 1393/8/5 - 21:50 |     3     2     |
با سلام تبصره 2 ماده 39 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران را چرا اجرا نمیکنید طفره نروید

علی
| 1393/8/7 - 15:32 |     6     3     |
بنده برادر چهار شهید هستم ولی متآسفانه هیچ امتیازی ندارم

محمد
| 1393/8/11 - 12:08 |     6     3     |
باسلام من هم به سهم خودم از مسئولین سایت سپاسگزارم. اینجانب از ایثارگران 8سال دفاع مقدس و برادر شهیدی جاویدالاثر هستم که مادر م چشم انتظار بازگشت پرستویش از حبهه میباشد.زمانی در جبهه ما ایثارگران خواب را از دشمن میگرفتیم اما اکنون در ادارات دولتی ونیمه دولتی وخصوصی عوامل فتنه خواب را از چشم خانواده شهدا وایثارگران میگیرند فریاد ما به کجا باید برسد .آیا عدالتی وجود دارد که احقاق حق کند .آیا ندای این عزیزان بگوش مقام معظم رهبری میرسد.دردهای زیادی در سینه فریاد میزند فریادرس کجاست

ناشناس
| 1393/8/15 - 03:50 |     8     5     |
با سلام مگر جانبازان زیر 25 درصد رو قلابی میدونی؟
آیا روز قیامت جوابگو هستید؟
چرا هرگونه خدماتی را در قانون پیش بینی می کنید درصدهای پایین تر را لحاظ نمی کنید؟
مسئولین محترم خدارا درنظر بگیرید.از دست شما به کجاباید شکایت کنیم؟
خواهشمند است مشکل را حل کنید چون موارد حقوقی وقانونی آنرا میدانید وگرنه دست به دامن حقوق بشرخواهیم شد

حسن
| 1393/8/18 - 18:28 |     10     2     |
چرا رزمندگان با با 23 ماه جبهه همیشه فراموش شده اند مگر زحمت ماندن در جبهه را نکشیدن مشکل جنگ در اعصاب وروان تاثیر نداشته وبا انان که در جبهه نبودن چه فرقی دارن که در حکم حقوقی رزمندگان تاثیری ندارد خداوند قضاوت کند

ناشناس
| 1393/8/18 - 18:30 |     11     1     |
رزمندگان فراموش شده اند چرا

ناشناس
| 1393/8/19 - 13:34 |     9     0     |
چرا رزمنده ای که به مدت دوسال در جبهه بوده با کسی که اصلاً نمی داند جبهه با چه هی نوشته میشود هیچ فرقی ندادلطفاً تو را به خدا یک لطفی هم به فکر رزمنداگان باشید

حسن تاراسی
| 1393/8/26 - 22:56 |     10     1     |
با سلام
سلام بر ارواح طییب شهدا و به سلام خانواده شهدا سلام به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ایثارگران خار چشم یک عده مدیران کل جامه امروز می باشند چرا که نمی توانند پیش آنها دزدی بکنند

محسن رجبی
| 1393/9/3 - 15:09 |     6     1     |
باسلام وتحیت اینجانب جانباز شیمیایی و موج انفجار با 20% مجروحیت و 19 ماه خدمت در جبهه میمک افتخار حضور داشتم متاسفانه در کلیه اقدامات شما و سایر دست اندرکاران که واقعاً جای تقدیر میباشد نامی از جانبازان زیر 25% بمیان نمیاید که برای ما جای تاسف و سرخورده گی است حتی مانده مرخصی سالیانه 30روز در سال فقط برای عزیزان فوق الذکر است من که در اواخر خدمت هستم حداقل صدای افرادی چون ما را نیز به گوش افراد صاحب قلم برسانید که خالی از اجر الهی نخواهد بود .....باتشکر محسن رجبی ....



یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1393/9/5 - 15:57 |     5     2     |


اسلام و احترام بنده پریا داور بالابگلو دانشجوی حقوق فرزند جانباز ۲۵% پدرم ازسال ۱۳۶۹ استخدام بنیاد جانبازان واز سال ۱۳۸۲ کارافتاده و حالت اشتغال شدند تمام همکاران همشرایط پدرم سالهاست از حق و حقوق جانبازی برخوردار هستند ولی متاسفانه از اول جانبازی تا حالا از حق و حقوق جانبازی محروم است من حقیر از تمام دولت مردان و نمایندگان مجلس شورای میخوام حق و حقوق جانبازی پدرم که سالهاست از آن محروم است بخاطر عدل علی عدالت به حق و حقوق جانبازی برسد بخدا خانه نشین شده بخدا درد و رنج ناشی از مجروحیت جانبازی از یک طرف طرف دیگر باید مصیبت فقر و نداری را نیز تحمل کنند بنده چندین بار درخواست دادم یا حقوق سایر همکاران جانباز همشرایط پدرم قطع کنید یا حقوق پدرم که همشرایط همکاران را دارد پرداخت کنیداز یک نفر که جواب قانونی بدهد ندیدم از دولت مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استدعا دارم دوگانگی بین جانبازان حالت اشتغال برداشته بشود تا حق و حقوق جانبازانضایع و پایمال نشود از نمایندگان مجلس التماس میکنم نزارید حق و حقوق پدرم پایمال بشود بنده رهبر عزیزم و شما را خیلی دوست دارم خدانگهدار

ناشناس
| 1393/9/19 - 00:19 |     5     1     |
اینها همه حرفه است من کارمند بانک هستم مدیران ما اگه زیاد پیگیر باشیم ناراحت میشن ببینید اصلا هر چقدر هم شماما بگیم فایده نداره بی خیال باشین

منصور
| 1393/10/1 - 19:47 |     3     1     |
منم یک فرزند شهید هستم با این مشخصات از کار دولتی به خاطر فرزند شهید اخراج شده ام با توحین به شهیدم و خودم تا کنون 4 ماهه نتونستم اقساطم را پرداخت کنم با بانک صحبت کردم ونتیجه باعث شد چک خود وضامنم رابه اجرا بزارند تا کنون به پیش چندین نفر از مسئولان رفتم ولی زبانی گفتند غیرقانونیه ولی عملی هیچ کاری نکردند الان با 2 تا بچه ومستاجری چکار باید بکنم خرج زن و بچه و اجاره خانه رو از کی قرض بگیرم اگه شهیدم زنده بود لااقل به اون می شد تکیه کرد نه به این جماعت کوفی

منصور
| 1393/10/1 - 19:49 |     3     1     |
منم یک فرزند شهید هستم با این مشخصات از کار دولتی به خاطر فرزند شهید اخراج شده ام با توحین به شهیدم و خودم تا کنون 4 ماهه نتونستم اقساطم را پرداخت کنم با بانک صحبت کردم ونتیجه باعث شد چک خود وضامنم رابه اجرا بزارند تا کنون به پیش چندین نفر از مسئولان رفتم ولی زبانی گفتند غیرقانونیه ولی عملی هیچ کاری نکردند الان با 2 تا بچه ومستاجری چکار باید بکنم خرج زن و بچه و اجاره خانه رو از کی قرض بگیرم اگه شهیدم زنده بود لااقل به اون می شد تکیه کرد نه به این جماعت کوفی

رحمان تینا
| 1393/10/3 - 02:13 |     5     0     |
ازاده وجانباز 25 وفرزند شهید هستم برابر آخرین حکم کارگزینی شاغل در آموزش وپرورش 29 سابقه خدمت دارم مدت سه سال است درخواست احتساب سنوات ارفاقی جانبازان 25 درصد که حدود سه سال ونه ماه شامل می شود ونیز بابت فرزند شهید 8سال محسوب میشود آموزش وپرورش این مصوبه را قبول نمی کند در ادارت برق وشرکتها وبانکها سنوات ارفاقی قبول دارند واجرا می کنند چرا آموزش وپرورش آن را قبول ندارد آیا قانون برای همه یکی است یا اینکه در این ایران دو دولت حکومت می کند کجای این کار عدالت است

غلام
| 1393/10/15 - 23:29 |     2     0     |
اما دریغ ازیک کلمه درباره ماده 190سپاه که تبیض واضح بین ازادگان سپاه وارتش است وچندین سال است حق ازادگان سپاه وجانبازان ضایع می شود

محرمعلی یوسفی
| 1393/10/29 - 22:16 |     1     1     |
حدود25سالاست دربانککشاورزی مشغول هستم فقط 6سال است کرساعت کارمیگیرم 35درصدجانبازی دارم



محرمعلی یوسفی
| 1393/10/29 - 22:20 |     1     1     |
حدود25سا ل است دربانک کشاورزی مشغول هستم فقط 6سال است کسری ساعت کارمی گیرم 35درصدجانبازی دارم ازماده 51خبری نیست 0


یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1393/11/3 - 02:49 |     1     1     |
با سلام بنده از کارکنان توان بخشی بنیاد شهید تبریز در سال 1382 حالت اشتغال شدم تا به حال هیچ مبلغی یا امتیازی یا حقوقی برای بنده ندادن و نگرفتم متاسفانه تمام همکاران همشرایط من از مزایا جانبازی برخوردار هستند چرا باید در خود بنیاد شهید دوگانگی و پارت بازی وجود داشته باشد مگر تمام نمایندگان مجلس شورا جانباز نیستند چرا باید اجازه بدهند خود بنده سالهاست در اینترنت یا حضورا اطلاع رسانی کردم ولی هیچ کس حتی یک بار نشده به سراغ من و یا حتی تلفنی با من تماس گرفته باشد چرا چرا ای خدا چرا یک مسئولی نیست به داد من بیاد

یونس
| 1393/11/4 - 15:23 |     2     1     |
پس حق ایثارگری شهرداریها چی میشه

رضا
| 1393/11/28 - 14:15 |     2     2    
پاسخ: دوست عزیز از سال 1392 در احکام کارگزینی نیروهای زرسمی و پیمانی ایثارگران شاغل در دستگاه وزارت کشور .فرمانداری ها.شهرداری یها ودهیاریهای و... سارسر کشور صد در صد اعمال شده است....بس جای نگرانی برای جنابعالی نخواهد بود.....

یونس
| 1393/11/4 - 15:23 |     3     0     |
پس حق ایثارگری شهرداریها چی میشه

طا هره
| 1393/11/5 - 15:38 |     3     3     |
سلام بنده فرزندشهید م وفرهنگی فقط 150000 تومان فوق العاده ایثارگری می گیریم اینکه هرسال اضافه بشه نه همچین چیزی درآموزش وپرورش ندیدم خواهشی که داریم این فانونهایی که تصویب می کنیدحتما پیکیری کنید که حقمان پایمال نشود این قوانین روفقط برای شهرهای بزرگ اجرا می کنندنه شهرستانها

امین محمدی
| 1393/11/5 - 16:34 |     2     0     |
من رزمنده با حدود 40 ماه حضور بسیجی در جبهه و 5 درصد جانبازی چرا نمی توانم از تسهیلات وام مسکن ایثارگران استفاده کنم. خودم هم با 25 سال سابقه خدمت دولتی هنوز مستاجرم!!!!

رضایی
| 1393/11/12 - 13:15 |     6     2     |
منهم جانباز شیمیایی زیر 25 درصد هستم الان که سنم رفته بالا هزار تا مشکل پیدا کردم ولی هرچی امتیاز هست فقط 25 درصد به بالا نمی دانم یعنی چه چه کسی این رو اختراع کرده است آن روز که فراخوان می کردند برای جبهه حسن و حسین نداشت چرا امروز داره ؟ اون روز که ت.پ و خمپاره تقسیم می کردند این فرقها نبود ولی وقت تقسیم امتیاز فرق از زمین تا آسمان باشد گناهش گردن اونهایی که قانونش را وضع می کنن .

مریم حسین زاده
| 1393/11/14 - 17:33 |     3     1     |
بنده فرزند جانباز زیر 25 درصد . شاغل یکی از زیر مجموعه های ریاست جمهوری 10 سال بدون مزایا و حقوق ناچیز 700 هزارتومن تاکنون 93.سال 91 از بند اصلاح و.ماده 44 استفاده کردم .جواب گزینشم 93 اومد و الان سرگردان در نیروی انسانی ریاست جمهوری واینکه دیگه شامل شما نمیشه فقط 25 درصد به بالا.
واقعا به کجا میخوایم برسیم. پدر بنده خدای من چشمش ترکشه .ولی نرفته دنبال حقش حالا یه حق ناچیزم از ما دریغ شده.چرا مگه زیر 25 درصد وبالای 25 درصد هنگام جنگ و مقابله با دشمن برای پایداری نظام جمهوری اسلامی . فرق داشته؟تا کی تبعیض تا کی ؟ بنده افسردگی گرفتم . به خاطر همین یه مورد و بخشنامه عسگری ازاد. کار من لغو شده .به کجا برسیم؟ به کجا؟جانباز مملکت جانبازه . زیر 25 وبالای 25 نداره. چراحق مارو ضایع کردین؟ چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسخ بدین

مریم حسین زاده
| 1393/11/14 - 17:33 |     4     16     |
بنده فرزند جانباز زیر 25 درصد . شاغل یکی از زیر مجموعه های ریاست جمهوری 10 سال بدون مزایا و حقوق ناچیز 700 هزارتومن تاکنون 93.سال 91 از بند اصلاح و.ماده 44 استفاده کردم .جواب گزینشم 93 اومد و الان سرگردان در نیروی انسانی ریاست جمهوری واینکه دیگه شامل شما نمیشه فقط 25 درصد به بالا.
واقعا به کجا میخوایم برسیم. پدر بنده خدای من چشمش ترکشه .ولی نرفته دنبال حقش حالا یه حق ناچیزم از ما دریغ شده.چرا مگه زیر 25 درصد وبالای 25 درصد هنگام جنگ و مقابله با دشمن برای پایداری نظام جمهوری اسلامی . فرق داشته؟تا کی تبعیض تا کی ؟ بنده افسردگی گرفتم . به خاطر همین یه مورد و بخشنامه عسگری ازاد. کار من لغو شده .به کجا برسیم؟ به کجا؟جانباز مملکت جانبازه . زیر 25 وبالای 25 نداره. چراحق مارو ضایع کردین؟ چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسخ بدین

ایرج رحمانیان ۶۵
| 1395/6/19 - 21:57 |     0     0    
پاسخ: فکر کنم از دیدگاه آن تعدادی که به گفته شما نمره منفی دادند خوردن تیر و ترکش اختیاری بوده مثلا طرف داد میزده آهای سرباز لراقی ۴ تا خمپاره ۱۲۰ و یه ۵۰ تایی تیر دوشکا و یه چند کیلویی موج انفجار بفرست تا مجروحیتمون بالا بره! دوستان عزیزی که از روی غرض منفی زدید شما که اونجا نبودید اوضاع رو از نردیک ببینید پس چطور از مسولان و واضعان قانون توقع دارید بدون در نظر گرفتن شرایط آنچه را خود به نفع خود میپندارید تصویب کنند! وقتی خودتون بی جهت منفی میدید خب دوستان مسول هم بی جهت خواست خودشون رو اعمال میکنند.

عیس
| 1393/11/20 - 03:18 |     5     1     |
جرابه ایثارگرات در مورد ماده51بی توجهی می شود

عیس
| 1393/11/20 - 03:20 |     5     1     |
جرابه ایثارگرات در مورد ماده51بی توجهی می شود

ذبیح اله علیزاده
| 1393/11/20 - 14:14 |     2     1     |
با سلام بنده فرزند جانباز 70 درصد شاغل در یکی ادارات دولتی هستم میخواستم بدونم به جانباز 70 درصد شهید زنده میگن و خودم یکسری به بنیاد مرکز تهران رفتم و اونجا به ما گفتن جانباز 70 درصذ حکمش شهادت و خانواده آنهام مثل فرزندان شهید میمونن واسه ی ما و یک سری مزایای فرزندان جانباز 70 درصد با فرزندان شهید یکی هستش حالا چرا فوق العاده ایثار گری به ما تعلق نگرفته اگه ما یکی هستیم حقمونو بدین اگه نیستش پس الکی چیزی به ما نگین که ما حساس بشیم اینو خواهشا پیگیری کنین هر چند بعید میدونم که خوانده بشه حتی

ذبیح اله علیزاده
| 1393/11/20 - 14:15 |     3     1     |
با سلام بنده فرزند جانباز 70 درصد شاغل در یکی ادارات دولتی هستم میخواستم بدونم به جانباز 70 درصد شهید زنده میگن و خودم یکسری به بنیاد مرکز تهران رفتم و اونجا به ما گفتن جانباز 70 درصذ حکمش شهادت و خانواده آنهام مثل فرزندان شهید میمونن واسه ی ما و یک سری مزایای فرزندان جانباز 70 درصد با فرزندان شهید یکی هستش حالا چرا فوق العاده ایثار گری به ما تعلق نگرفته اگه ما یکی هستیم حقمونو بدین اگه نیستش پس الکی چیزی به ما نگین که ما حساس بشیم اینو خواهشا پیگیری کنین هر چند بعید میدونم که خوانده بشه حتی

عیس
| 1393/11/25 - 00:49 |     5     0     |
نظر به این که جرا اورکانهای دیگر از ماده 51 استفا ده می کنند ولی اموزش و برورش استفا نمی کنند

رضا
| 1393/11/28 - 14:20 |     2     0    
پاسخ: برادر عزیز
این ماده قانونی ذکر شده برای کارمندان ذینفع این قانون در وزارت کشور .استانداری ها . فرمانداری ها .شهر داریها .دهیاریها و اخیرا در وزارت بهداشت و... اعمال شده است.... به امید روزی که جنابعالی هم ذینفع این قانون قرار بگیرید...از تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر کوتاه نیایی....موفق باشی.....


حمید
| 1393/12/13 - 21:29 |     4     0     |
هی از فرزند شهید دم می زنید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ماده 51 قانون جامع را برای فرزند شهدا اجرا نموده بود ومبلغ 150000 تومان در حکم حقوقی اعمال کرده بود که اخیرا آقایان دیوان محاسبات طی نامه ای که به دانشگاه علوم پزشکی دستور داده اند که مبلغ مذکور قطع کنند وکارگزینی دانشگاه نیز مبلغ 150000تومان کلیه فرزندان شهدا از احکام حقوقی آنان از تاریخ 93/11/01 قطع کردند افسوس که یک عده ضد ...........و ضد ..............  در دستگاهها در راس امور نشسته وقانون شکنی می کنند تا این عزیزان دلسرد شوند که کور خوانده اند

یونس داور از تبریز
| 1393/12/16 - 20:10 |     0     3     |
بنده جانباز 25% حالت اشتغال میباشم البته از کارکنان توانبخشی بنیاد شهید تبریز هستم بنده ندانسته با تبصره 6 کمرمو شکستم تمام همکاران همشرایط من سالهاست از تمام مزایای جانبازی برخوردارند متاسفانه از تمام مزایای جانبازی محروم هستم دارم زجر میکشم چرا باید همکاران با دوحقوق با مزایا برخوردار شود ولی بنده حقوق ناچیزی میگیرم حتی کفاف اجاره نمی دهد این واقعا یعنی ظلم دارم دیوانه میشوم مگر من هم جانباز کارافتاده و حالت اشتغال نیستم تورا خدا صدای ما را بشنوید تورا خدا کسی نیست جلوی دوگانگی را بگیرد بخدا این قانون حالت اشتغال تبصره 6 زندگی چند سالمو ازم گرفته آی مسلمان چطور بنویسم تا بنده را درک بکنی

علی
| 1393/12/20 - 13:57 |     2     2     |
چرابه جانبازان زیر 20درصد سنوات ارفاقی داده نمی شود

ناشناس
| 1393/12/20 - 17:10 |     4     0     |
از بیرون بجه های شهید مردم مردن و از درونشان خودشان به کی قسم که من فرزند شهیدم اما به مولی فقط گدایی روم نمیشه والی ؟؟؟ بس گول این بوغ و سرنا برا فرزندان را نخورید . لطفا

بنده خدا
| 1393/12/20 - 17:11 |     4     0     |
از بیرون بجه های شهید مردم مردن و از درونشان خودشان به کی قسم که من فرزند شهیدم اما به مولی فقط گدایی روم نمیشه والی ؟؟؟ بس گول این بوغ و سرنا برا فرزندان را نخورید . لطفا

م ح اراک
| 1393/12/29 - 15:57 |     2     1     |
متاسفانه قانون ماده 51جهت جانبازان ازاسفند ماه اجرا شد چون متولی این قانون خودشان جانباز میباشدوهنوز بعدازچند ماه که ازحقوق فرزندان شاهد جهت بیمه طلایی کسر گردیده ولی خبری از بیمه نیست فقط شعار

رضا
| 1394/1/2 - 19:57 |     4     1     |
چرا کاری را که نمیخواهید انجام بدید تو بوق و کرنا میکنید . مردم هم فکر میکنند همه چیزو میدند به جانباز و او هیچ مشکلی نداره . بخدا اینطوری نیست . من خودم جانبازی هستم که تو سازمان حسابرسی نتونستم حق و حقوق عادی خودمو بگیرم. انواع واقسام حقارت ها رو تحمل میکنیم و هیچکس نیس حداقل به درد و دلمون گوش کنه.

احمد
| 1394/1/6 - 15:42 |     5     1     |
بنام خدا
به جانباز زیر 25 در صد اصلا توجه نمی شود تمام ادارات به جانبازان زیر 25 در صد مسخره می کنند . نه خبر از فوق العاده .نه امتیازی ونه توجه به استخدام فرزندان تحصیل کرده آنها حالا همان جانباز زیر 25 در صد که زمانی جوان بود .حالا سنش 54 سال دیکر کی مسولین محترم وبزرکوار کاری برای جانبازان می کنند سالهای سال سبری می شود ولی قول دروغ ........به کی شکایت کنیم.خدا یا مسول بد عقیده حسود وخوش کذران را نابود کن آمین

موسوی
| 1394/1/18 - 16:10 |     3     2     |
با سلا م چرا رزمنده های بلای 30 ماه جبهه دارند نشد ایا این ها خدمت نکردن همه جا در خصوص رزمندها ماند مثل مادی نیست ولی دل میشسکنین دلم شگشته

احسان
| 1394/1/24 - 00:54 |     2     1     |
سلام من فرزند جانباز 70درصد شیمیایی هستم دوازده سال سابقه کاری دارم در اداره دولتی ولی متاسفانه رسمس نشدم حقوق ومزایایی ایثارگری دریافت نکردم چرا باید اینطور تبعضاتی باشه اصلا من هیچی نمیخوام فقط سلامتی پدرم روبمن برگردونید همین

محمد
| 1394/1/24 - 17:52 |     3     2     |
فقط اسمی مونده روی جانبازان در صورتی که فقط و فقط و فقط فرزندان شاهد مابقی مردن

محسن
| 1394/1/27 - 00:51 |     2     0     |
فکر کنم کسی ازفرزندان شهدا در دیوان محاسبات مشغول کار نیست خدا جوابشان را بدهد چون همه فرزندان شاهد با مشکل بزرگ شدند اگر راست میگن جلوی کل قانون رابگیرن

علی
| 1394/1/29 - 16:09 |     2     1     |
سلام این ماده 51فوق العاده ایثارگری درکمیته امداداجرانشده است لطفاًپیگیری کنید

11
| 1395/9/21 - 17:57 |     0     0    
پاسخ: انجام میشه

ناشناس
| 1394/2/7 - 15:45 |     4     1     |
با سلام چرا ماده 51 فوق الاد ه ایثار گری به جانبازان حالت اشتغال تعلق نمیگیرد این دوگانگی بین جانبازان برای چیست

همسران شهدا ی شاغل
| 1394/2/8 - 20:00 |     3     1     |
چرا همسران شهدا ی شاغل از فوق ا لعاده ایثار گری محرومند واز حقوق انان ما لیا ت کسر میگردد لطفا جواب این دوگانگی ها چیه

اکبر
| 1394/2/12 - 01:56 |     4     1     |
چرا فوق العاده ایثارگری به جانبازان زیر 25 درصد تعلق نمی گیر مگر ما هم ایثارگر نیستیم

اکبر
| 1394/2/12 - 01:56 |     5     1     |
چرا فوق العاده ایثارگری به جانبازان زیر 25 درصد تعلق نمی گیر مگر ما هم ایثارگر نیستیم

هرمان
| 1394/2/16 - 04:34 |     3     0     |
سلام من سه شهید مادر خواهر و برادرم و سه جانباز پدر و برادر و خواهرم تقدیم انقلاب کردم خودمم جانباز هستم تو یکی از روستاهای دورافتاده خدمت میکنم و با هزار بدبختی خونه ای رو در روستا ساختم به خدا بنیاد شهید شهرستان حتی حرمت پیر مرد ها و پیرزن ها رو نمیگیرن توی روستای ما حدود چهارصد جانباز شیمیایی و جود داره بدون کوچیکترین خدمات و امکاناتی حتی یک درمانگاه نداره که یک دکترهفته ای یکی دو روز بیاد این بیچاره ها رو معاینه کنه هر کی میخواد بگه فرزند شهیدا و جانبازان سهمیه و امکانات دولت رو بردن بیاد یه سری به روستای ما بزنه ببینه اخر دنیا اینجاس که حداقل هر هفته ای چند نفرشون تا نفسای اخر میرن و بر میگردن حداقل هر ماه یکیشون میمیرن شعار ندین و نام ایثارگرها رو خراب نکنین

علی محرمی
| 1394/2/19 - 02:23 |     1     0     |
با سلام احتراما بنده جهت بازنشتگی به تامین اجتماعی شغبه خدابنده با گواهی حضور در جبهه ومحاصبه آن یک ونیم برابرمراجعه متاسفانه از سوی مسولین مربوطه نتوانستم جواب قطعی دریافت نمایم لطفا راهنمای فرمائید

ناشناس
| 1394/2/19 - 16:55 |     3     0     |
من فرزند شهید شاغل در استانداری هستم اما این 25 درصد رو نمیگیرم

اسلام مشکانی
| 1394/2/23 - 19:03 |     1     0     |
باسلام آقای امینی عزیزدرست فرمودن اماکوگوش شنوا من هم رزمنده ای هستم که27ماداوطلب جنگیدم وموج من راگرفت اماصورت سانحه ام همان زمان ازبین رفت الان26سال است که دادمیزنم هیچکس جوابی به من نمیدهدچرانمیدانم والان20سال است که به متخصصین اعصاب وروان میروم خداازمسولینی که حق حقوق مارزمندگان راپامال کردن نگذردانشاالله

علی
| 1394/3/4 - 13:21 |     2     0     |
با سلام : دوستان عزیزی که فکر می کنید بنیاد تمام هم و غمش خانواده های شهید است بابا به خدا تمام این بوق و کرنا کردنا بخاطر اینکه هیچکس سر از کارشان و و دزدیشان با خبر نشه وگرنه کو امکانات البته اگه بند پ داشته باشی همه چیز خوبه و از تمام امتیازات می توانی استفاده کنی ولی این شعارها همش دروغه من فرزند شهیدم بارها وبارها برای مشکلاتم به بنیاد مراجعه کرده ام ولی هر بار با ترفندی دست به سر م کردن. اگه بخوام بگم از حوصله همه خازج است اما اگه کسی نمونه این خدمات رسانی را میخواد ببینه یه سری به بنیاد شهید اراک بزنه ببینه چه پارتیزنهای دست اندرکارن بعد منعی خدمات رسانی را می فهمید .

علی
| 1394/3/6 - 01:02 |     2     1     |
سلام تورو خدا بچه ها حداقل شما به جون هم نیفتین . کجای کارین من وقتی 10ساله بودم بدرمو از دست دادم دولتن از همون اول شعار میداد به عنوان یه فرزن شهید نه وامی گرفتم وفقط یه حقوق بخور نمیر خواهشا برین جنگ هایی که تو کشور های دیگه اتفاق افتاده را بررسی کنید وببینید که چه امکاناتی را به بازمانده های بعد جنگ دارن . حرف دلم با کسانیست که مثل ما درد نکشیده اند ونمی دونن که درد چیه اگه راستشو میگید و هنوز بابا دارید و یا اینکه بابا شده اید فقط دوشب یهو غیبتون بزنه و دیگه برنگردید اون وقت بچه های شما وهمسر ومادرتون می فهمه که ما چی کشیدیم .خواهشا اگه می خواین بدونیین ایثار گرای ما چی می کشن فقط یه با سر زده برین خونشون جانبازی که معتاد شده ویا خانواده هایی که به خاطر نبود سایه بدر هزاران کمبود دارند .دولت کجای مشکلاتمونو برطرف کرده اکثرا عقده ای شده ایم وبا خانواده هامون مشکل داریم دولت فقط شعار میده وهر چند وقت یه بار به صورت نمادین سراغ یه خانواده ایثارگرو میگیرن وتو بوغ وکرنا می کنند . راست می گین به مناطق دور دست وروستا ها هم برین ببینین چه خبره . مردم دروغ ها را باور نکنید اکه دنبال حقیقتید برین ببینین دولت چه خدماتی را به خانواده های بهزیستی و کمیته امداد وزندانیان داره وببینید وقتی کارکنان یه کارخانه قند از سهمیه استفاده می کنند وتمام شهریه دانشگاه فر زندانشون هم برداخت میکنند باز ما به شما بدهکار هستیم یانه با اینکه سی وچند سال ازعمرم می گذرم نیه تنها من حتی خانواده من هم چیزی ازاین دولت نگرفته اند . ماه هیچ وقت بشت ابر نمی مونه تاریخ حقایق را روشن می کنه واینکه برما چه گذشته است .خدانگهدار.

رضا
| 1394/3/18 - 14:55 |     0     0     |
بابااین معاونت امورحقوقی بنیا اگرراست میگوید یک فکری برای اولیا ایثارگران بکند کع به راحتی بیمه طلایی نمشوند

احمد
| 1394/3/18 - 14:58 |     0     0     |
اولیا ایثارگران به راحتی بیمه نمی شوند مسولین بنیاد می گویند که درقراداد که امور حقوقی تنظیم نموده نوشته کسانی که شغل ازاد دارند بیمه نمیشوند درصورتی که بدرومادرمن کشاورز هستند وتوانایایی راه کردن راهم ندارند ایا نتیجه ایثاررزمندگان این بود

علی
| 1394/3/21 - 23:57 |     4     0     |
باسلام ودعای خیر لطفا قانون 51 برای کل ایثارگران وجانبازان برقرار کنید نه فقط افراد وادارهای خاص همیشه خدا درنضرتان باشدباارزوی موفقیت

علی
| 1394/3/21 - 23:58 |     2     0     |
باسلام ودعای خیر لطفا قانون 51 برای کل ایثارگران وجانبازان برقرار کنید نه فقط افراد وادارهای خاص همیشه خدا درنضرتان باشدباارزوی موفقیت

علی
| 1394/4/5 - 14:14 |     1     0     |
نظر خاصی ندارم

علی
| 1394/4/16 - 16:53 |     0     0     |
چراافرادی که 4یا5 ماه زمان جنگ جبهه حضور داشتند و زمان اتش بس نیز چند ماه جبهه بودند نباید رزمنده اطلاق شود و یا حداقل سهمیه ای تعلق گیرد .

علی
| 1394/4/16 - 16:53 |     0     0     |
چراافرادی که 4یا5 ماه زمان جنگ جبهه حضور داشتند و زمان اتش بس نیز چند ماه جبهه بودند نباید رزمنده اطلاق شود و یا حداقل سهمیه ای تعلق گیرد .

ناشناس
| 1394/5/5 - 13:08 |     2     0     |
با سلام من فرزند شهید و فرهنگیم.متاسفانه آموزش وپرورش قانون جامع خدمات رو اجرا نمیکنه.ای کاش جار نمیزدن.

محمد رضا
| 1394/5/18 - 17:56 |     1     0     |
با سلام سوالی داشتم لطفا جواب بدید . چرا ماده 51 قانون خدمات کشوری برای فرزندان شاهد شاغل در سایر ارگانها مثل وزارت کشور و بهداشت اجرا شده است اما هنوز در آموزش و پرورش خبری از آن نیست

فرزند شهید
| 1395/4/6 - 03:08 |     0     1    
پاسخ: حاج بابای بایدبیاد یا احمدی نژاد

م.ف فرزند جانباز 70 درصد شیمیایی
| 1394/5/24 - 19:48 |     1     0     |
سلام
لطفا اگر کسی میتونه به گوش قانون گذار برسونه که من فرزند جانباز 70 درصد شیمیایی اعصاب روان هیچ وقت از حق خودم نمیگذرم ودیر یا زود مجبورن حقوق ما رو هم بدن دیر یا زود من فرزند شهیدم وباید فوق العاده ایثارگری و......رو پرداخت کنن چون که حقمه.من و ما صبرمون خیلی زیاده 30 سال دردو رنج که ما توش زندگی کردیم رو هیچ کس نمی تونه تصور کنه .من درد فقر رو با استخوانم حس کردم .قانون گذار بیشترین ظلم رو در حق من انجام داده که هیچ وقت نمیتونه به خداش هم پاسخ بده.......

فرزند شهید ف
| 1394/6/28 - 16:31 |     0     0     |
سلام . من فرزند شهیدم که 2 سال هست به صورت پیمانی در یک شهرداری عقب افتاده تازه تاسیس کار میکنم که از هیچ امکاناتی نمیتونم استفاده کنم ،تازه بعد دوسال که پیگیری کرده ام فوق العاده ایثارگری را یادشان امده که نامه ای در این مورد در سال 92 امده که به فرزندشهید هم تعلق میگیرد،خواهشمندم مرا راهنمایی کنیدممنون میشم ...

رزمنده دوران جنگ
| 1394/7/11 - 17:41 |     0     0     |
باسلام وخسته نباشی خدمت شما چرارزمندگان 8سال دفاع مقدس جزء ماده51نمیباشند مگه همین شهداوجانبازان ومفقودین قبلا رزمنده نبودن چرا بین همه تبعیض قایل میشین لطفا کمک رزمندگان دوران جنگ باشین باتشکر

رزمنده دوران جنگ
| 1394/7/11 - 17:45 |     2     0     |
باسلام وخسته نباشی خدمت شما چرارزمندگان 8سال دفاع مقدس جزء ماده51 نمیباشند مگه همین شهداوجانبازان ومفقودین قبلا رزمنده نبودن چرا بین همه تبعیض قایل میشین لطفا کمک رزمندگان دوران جنگ باشین چراماده 51شامل فرزندان شاغل شهید میشود ولی رزمندگان شاغل نه لطفا به فکررزمندگان شاغل هم باشید ازطرف رزمندگان 8سال دفاع مقدس فراموش شده غرب کشور

جانباز
| 1394/7/17 - 21:48 |     0     0     |
با سلام خدمت مسئولین /چراماده 51 فوق العاده ایثار گری شامل جانبازان حالت اشتغال غیر بنیاد یا ماده 39 نمیشود این دوگانگی ویک بام دو هوایی و ظلم به جانبازان حالت اشتغال غیر بنیاد نمیباشد

saleh
| 1394/8/17 - 12:21 |     1     0     |
با سلام تکلیف خانواده شهدایی که مجرد بوده اند و حالا جز یک نفر با توجه به این قانون مثلا فقط پدر در قید حیاط هستند از این امتیازات که ان هم فقط در زمینه بهداشتی است می تواند استفاده کند، و یا حتی اینکه هیچ کدام از آنها در قید حیاط نیستند چیست خواهر و برادر شهید منظور است یعنی هیچ تبصره ای برای آنها در این قانون قید نشده است با توجه به اینکه در هنگام شهادت، خانواده درجه یک ان شهدای بزرگوار فقط پدر و مادر و خواهر و برادرشان بوده اند و همسر و فرزندی نداشته اند

ابوالفضل پیرجانی
| 1394/12/25 - 01:39 |     0     1     |
برادر عزیزمن شاغل درشرکت خط.ط لوله ومخابرات نفت هستم وهنوز بعد از 26 سال سابقه مفید بازنشستگی سوابق دوران اسارتم بصورت دوبرابرمحاسبه نشده ومنو از نظر درخواست بازشستگی زودتر از موئد با مشکل مواجه کرده وحالا شما صحبت از اعمال قانون 51 میکنید

من
| 1395/1/8 - 15:48 |     0     0     |
با سلام
خدمت حرف های از اعتدال و عدالت
ایا جانبازان زیر 25 درصد رزمنده نبودن؟ زحمت نکشیدن؟ چرا حرف از عدالت میزنید ولی در عمل چیز دیگری از اب درمیاد.ما جانبازان زیر 25 درصد در اخرت نزد ابوافضل عباس ع از شما دولت مردان شکایت خواهیم کرد.

علیرضا
| 1395/1/15 - 18:21 |     1     0     |
چرا این قانون در تمام وزارت خانه و دستگاههای اجرایی شده است اما در وزارت موزش و پرورش مسدود شده است و مسئولین وزارت خانه می گویند ما اعتبارات لازم را نداریم چگونه وزارت کشور و وزارت جهاد و بهداشت اجرایی و عملیاتی نموده اند مگر جانباز وزارت موزش و پرورش با دگیر جانبازان فرق دارد

ف ش
| 1395/4/6 - 03:07 |     0     0    
پاسخ: سلام چون اداره ما از گداهاکمتره

زین العابدین حیدری
| 1395/2/15 - 19:42 |     0     0     |
با سلام واحترام : اینجانب فرزند شهید و کارمند دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه ی زنجان هستم و از برج 6 سال 92 فوق العاده ی ایثارگری نگرفتم و با توجه به موافقت رییس دانشگاه معاون اداری مالی دستور پرداخت نمیدهد لذا خواهشمندم رسیدگی فرمایید. با تشکر

یحیی
| 1395/2/18 - 04:39 |     0     0     |
با سلام واحترام ما بازنشستگان ایثارگر هرکدام با 100 ماه منطقه عملیاتی و جانبازان 50درصد چرا ماده 51فوقالعاده ایثارگری به بازنشستگان از قلم افتاده باشد این حرف منطقی است اگر راست میگوید درسال جاری این را عملیاتی کنید اقایان دولتمردان بازنشستگان چه لشگری و کشوری زیرخط فقر زندگی میکنند چرا بفکر ما بدبختها نیستید اخر من با 6نفر نان خور دانشجو ع جوانان بیکار درمنزل با حوقوق 10400000 چهکار کنم خدا وکیلی این پول مال 15روز است نه30روز وجدان داشته باشید از خدا بترسید خانواده شما ازما بهترها این امر را قبول میکنند خسته شدیم خدا شما مسولینی که برای ملت کار شکنی مکنند گرفتار قضب خدا شوند تا درد ما را درک کنندازیت نکنید

نور محمد اباد
| 1395/3/20 - 14:34 |     2     0     |
این چه وضعی است که برای جنباز زیر 25/ درست کردید چرا اینقدر این عزیزان را وعده دروغ می دهد کی دیگر اهمیت به جنباز زیر 25/ اهمیت می دهید اسلا ن همین رزمندگان مکر چه گناهی کردند که باید بسوزند وبسازند چرا حقوق نمی دهید پاگر اینها نبودن کشوری هم نبود

ف.ب
| 1395/3/23 - 07:22 |     0     0     |
سلام...کم دم از ایثارگر بزنید فعلا که همون ماده51درباره جانبازها اجراشد و فرزندان شهید را لغو کردیدبخصوص اموزش،وپرورش ...دلیل اینکارتون چیه چرا بین این قشر باعث مشکل میشید و تفرفه
می اندازید ?ایا ایثارگرها باهم ازدید شما فرق دارن?:??

محمد مهدی
| 1395/3/30 - 02:51 |     1     0     |
سلامکجهت اظلاع دوستان لطفن در نوشتن نظراترعایت مساوات کنید و بهتان نزنیدمن جانباز 25 درصد اعصاب روان هستم حاضزم تمام دارایم بدم فقط یک روز بدون درد باشم فرزندانم حاضرند هستی خود بدن منسالم باشم چون انها هم دارند مراتحمل میکنند

رزمنده ،جانباز ،برادرشهید
| 1395/3/30 - 22:51 |     0     1     |
بنده 9ماه جبهه دارم وجانباز20درصدهستم وبرادرشهید هستم چرانباید ماده 51شامل حالم گردد من به اندازه فرزند جانبازو شهید هم نیستم .خاک برسرمن وای به حال من وامثال من امروز آن فرزندان شده اند مسول همه چیزوامتیازها رابرای خودشان تصویب می کنندبقیه هم به درک اما روزی باید حساب پس دهید

بازوند
| 1395/3/31 - 13:22 |     2     0     |
تو را به خدا در مورد جانبازان زیر25 هم فکری بکنید

بازوند
| 1395/3/31 - 13:22 |     2     0     |
تو را به خدا در مورد جانبازان زیر25 هم فکری بکنید

جانباز زیر 25
| 1395/4/3 - 22:23 |     3     0     |
با سلام حضور مسیولین بی مسیول شما انقدر بی فکر وبدون تدبیر درامور مربوط به جانبازان عمل کردهاید که تا حالا شهدا وازاین به بعد فرزندان شهدا را بجان جانبازان انداخته اید به صورتی که این فرزندان امروز ارزش کار جوانان وفرزندان دیروز این خاک را هیچ وپوچ می انگارند واقعا که بی کفایتید که نمیتوانید جایگاه جانباز را برای نسل امروز باز کنید چگونه اقای روحانی میخواهد راه ورسم ایثارگری را به این بچه ها بیاموزد شما باعث شدید که ماها که روزی درکنار هم برای یک هدف میجنگیدیم حالا برابرهم بایستیک ویکدیگر نفی کنیم وثواب عملمان را کوچک بشماریم درصورتیکه امام حسین هر چه داشت ودارد به روایتی از برادرش حضرت ابوالفضل عباس بزگ جانباز تاریخ بشریت بود افسوس وصد افسوس به نحوه عملکرد قانون شما که نمیتوانید جایگاه جانباز را برای عموم نشان دهید انقدر درصد درصد کردید که واقعا خود ماهم ماندیم ایا عملکرد ما چه بوده است فرزندان ماهم بچه های همین اب وخاکند وقصه دارشان کردید که لعنت خدا برشما که امثال مرا نزد فرزندانمان هیچ کرده اید لعنت خدا برشما

کاوه
| 1395/4/7 - 18:28 |     0     0     |
بدادمان برسی از لحاظ حقوق استخدامی فرزندان وحق استفاده ازسهمیه کنکور فرزندانمان تا مملکت به دست دشمن نیوفته ای مقامات عال رتبه

جانباز20درصد
| 1395/4/8 - 19:37 |     2     0     |
تو را به خدا در مورد جانبازان زیر25 هم فکری بکنید


جانباز20درصد
| 1395/4/8 - 19:43 |     2     1     |
تو را به خدا در مورد جانبازان زیر25 هم فکری بکنید تاکی مابایدشرمنده هسروفرزاندانمات باشیم هرقانونی هست برای جاتبازان بالای 25/.مباشد ماچه گناهی کردیم


جانباز50درصد ن م
| 1395/4/12 - 07:07 |     0     0     |
من جانباز50درصد ن م با 110ماه خدمت عملیاتی تا به امروز هیچ امتیازی بمن داده نشده نه دولتمردان و نه شورای نگهبان بفکر ایثارگران ن م نیستند اگر زمانی مجلس قانونی برای ایثارگران تصویب کنند شورای نگهبان مثل کشورهای 5عضوح سازمان ملل وتوح میکنند چونکه باید دل بسوزد کاری برای جامعه انجام بدهند متاسفانه الان 30سال از جنگ میگذرد کاری برای ایثارگران انطوری که حق انان است انجام نداده اند امام عزیز خدا رحمتش کند میفرمایند انقلاب هرچه دارد از ایثارگری شهدا و ایثارگران است اما تنها کسی که صدرصد پیرو امام عزیز میباشد امام خامنیه ای هستند بقیه دولتمردان 90درصد انها فقط شعارمیباشد این است ایثارگران ناراضی از دست مدیران ارشد نظام هستند شورای نگهبان باید امید و پشتیبان ایثارگران باشند فقط وتو میکنند بارمالی دارد پول برای جان است من که یک پا ندارم بیاید با پول همن پا را بمن برگردانید شورای نگهبان کمتر حال جانبازان را بگیرید بجای کمک بار مالی را کمتر بزبان بیاورید برای رضای خدا

فرهنگی بازنشسته
| 1395/4/23 - 16:31 |     0     0     |
من جانباز ۱۰ درصدی هستم چرا هرچی امتاز خوبه باید بدن به ۲۵درصد به بالا والا به خدا ما هم سلامتی خود را از دست دادیم از نظر روحی وروانی هم خودمون هم خانواده امان ضربه خورده ولی امتیازات خیلی ناچیز شامل ما میشه البته خدارا شکر یکسالی میشه که با مافرهنگیان هم مثل بقیه جانبازان ۱۰درصد نگاه می کنندوبعد از۳۰ سال ماراهم بردن. زیر پوشش بیمه بنیاد تا یکسال پیش تمام پول دارو درمان هم خودمان میدادیم ولی من باوجود اینکه درآمد بالایی ندارم وزندگی خیلی معملی دارم همین را تقدیم بنیاد کنم ولی بنیاد اون ضربه های مالی وجسمی وروحی وروانی که به من وخانواده ام وارد شده جبران کنه وسلامتی را به ما برگرداند

جانباز شیمیایی
| 1395/4/29 - 17:34 |     0     0     |
با سلام خدمت حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهیدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید.
اقای دکتر شهیدی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از پرداخت فوق العاده ایثارگری قانون جامع ماده 51 خودداری و مدعی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور عدم پرداخت داده است .
یکی دو نفر از ایثارگران پیگیری کردند اما چنان بلایی بر سر اینها اوردند که صدام در سلول های انفرادی بر سر این برادران مظلوم نیارود و ظلم نکرد.
مجلس می گویدقانون است الان اکثر وزارتخانه ها و سازمانها پرداخت کرده و یا شروع کرده اند بجز متخلفان و مخالفان قشر ایثار گر که متاسفانه در برابر هیچ کس جوابگو نیستند. دز ایرنا مجری خود بازنشسته یک نهاد نظامی است و برخلاف قوانین بکار گرفته شده چه کسی باید جوابگو باشد

محمدرضا
| 1395/6/7 - 15:10 |     0     0     |
باسلام خدمت مسئولین محترم. اینجانب مدت 12 ماه خدمت حضور درجبهه دارم.چرا ما رزمندگان راجزء ایثارگران ماده 51 قرار نداده اید؟ خواهشمندم بررسی فرمایید. با تشکر.

محمدرضا
| 1395/6/7 - 15:11 |     0     0     |
باسلام خدمت مسئولین محترم. اینجانب مدت 12 ماه خدمت حضور درجبهه دارم.چرا ما رزمندگان راجزء ایثارگران ماده 51 قرار نداده اید؟ خواهشمندم بررسی فرمایید. با تشکر.

سیدباقر آوری
| 1395/6/7 - 20:04 |     0     0     |
سلام
لطفا جواب دهید ماده 51 شامل جانبازان زیر 25درصد میشود یا خیر؟

ناشناس
| 1395/6/10 - 03:30 |     0     1    
پاسخ: به نظرم بازنشسته ها وزیر 25در صد خیر

یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1395/6/13 - 22:18 |     1     1     |
۱۰, ۱۳۹۳ در ۱:۴۲ ب.ظ
سلام بنده جانباز ۲۵% در سال ۱۳۶۹ استخدام بنیاد جانبازان ودر سال ۱۳۸۰ حالت اشتغال شدم تمام همکاران جانباز همشرایط بنده ۱۰ سال اسا از دوحقوق بر خوردار هستند متاسفانه نداشتن پارت منم هم از تمام مزایا محروم هستم در این میان خوب مشخص شده که جانبازان شاغل در بنیاد شهیدهم حقوق جانبازی و هم حقوق کارمندی متاسفانه بنده در میان آنها نیستم واقعا ظلم است بنده که با شرایط مساوی از این حق محروم هستم برخی از جانبازان در دستگاه دولتی هم حقوق دولتی میگیرد و هم حقوق جانبازی این بین عملکرد بنیادشهیدواقعا … است باید مسئولین … بشود بنده در جوانی با قانون تبصره ۶ خانه نشین شدم و زندگی ام و همسرم را از دست دادم چرا باید در جوانی خانه نشین میشدم در واقع … سرمون کردندبنده نه تنها به حقوق جانبازی نرسیدم بلکه زندگی ام از هم پاشید چرا باید الان اجاره نشین باشم چرا باید در فقرو تنگ دستی قرار گرفتم چون حقوقی ندارم حقوق بدون اضافه کاری ……جوابگوی اجاره نیست اگر از ابتدا حقوق جانبازی میرسیدم به این بدبختی دچار نمی شدم چرا باید همکاران همشرایط من ۱۰سال است۵ برابر من حقوقبگیرندلطفا لطفا الان نزدیک عید نوروز است چه بگویم با تشکر


نادر گودرزی
| 1395/6/17 - 17:02 |     0     1     |
از خدا میخوام که حق ماها جانبازان زیر 25%را از شما رجال ومسولین نظام را بگیرداز شما میپرسم ایا زمان جنگ بین بچه های شب عملیات تفاوتی بود ایا به خاطر درصد بچه ها به هم فخر میفروختند وایاها وچراهای بسیار دیگر پس چرا این همه الان فرق بین جانباز با کلمه درصد فرق میگذارید از خودتان سوال کنید که این همه امکانات 30ساله برای جانباز بالای 25%بس نیست چرا ارزشی برای جانباز زیر 25%قایل نمیشوید عمرمان به اخر رسید ونگاهمان به این تسهیلات دوخته شده اصلا چرا فرق بین جانباز 40%ارتش وسپاهی باهمین مقدار درصد میگذارید چون مملکت را شما دردست گرفتید وبه مثابه حقوقهای نجومی همه چیز را حق خود میدانید وسوار مان شده اید به خداوندی خدا بنا به اظهارات حضرت امام ره وای اگر همین جانبازان زیر 25%نظرشان نسبت به عملکرد زشت وبی عدالت شما برگردد بلای بر سر صدام گریبانتان را خواهد گرفت مگر فرزندان وخانواده ما چه گناهی کرده اند که روزیشان در دست شما بی کفایتان گیر کرده که همه امتیازات برای جانباز 25%به بالا وبقیه جانبازان نظاره گر بخور بخور تعدادی که هنوز سیر نشده اند یعنی در این 30سال سیر نشده اند یا فرزندان وخانوادهایشان سرانجام نگرفتند که گوشه چشمی به جانباز زیر 25%داشته باشید امثال منهم در به ثمر رسیدن این نظام پر از نیرنگ ودروغ حق جانباز زیر 25%بخورسهمی دارند وداشته اند که تا کنون نداده اید چرا حالا هم نمیخواهید حقمان را بدهید سفره ماها جانبازان زیر 25%خیلی کوچک وشاید هم خیلیها جمع شدند تا سفره شما از انقلاب گسترده تر شود دیگر این همه قانون مسخره برعلیه جانباز زیر 25%بس است چقدر تحمل بقول دوستمان چقدر مسخره وبازیچه دست کرچه وخیابان وشما مسولین بی مسول حقوق نجومی بگیر باشیم هنوز سیر نشده اید که به فکر قانون جامع ونظام هماهنگی برای کلیه جانبازان وایثارگران باشید تا کجا میخواهید پیش بروید تا کجا خانواده شماها از صدقه سر امثال من باید به نوایی برسند از همین لحظه به فکر اینده خود ومملکت واین جانبازان زیر 25%باشید که گریبانتان را خواهد گرفت جانباز 15%منطقه عملیاتی غرب ایران با حضور مستمر 28ماه ودو بار مجروحیت

علی
| 1395/6/21 - 20:03 |     1     0     |
سلام بنده با5سال اسارت وجانباز 35درصداعصاب روان هستم درسال 94 بازنشسته آموزش وپرورش هستم درمورد ماده51چرا این قانون برای مااجرانشده جواب بدید لطفا

ناشناس
| 1395/6/28 - 02:43 |     0     0     |
دولتمردان اگر جانبازان وایثارگران را دوست دارید ماده 51جانبازان بازنشسته را به این عزیزان داده شود وتبیض قایل نشوید بین جانباز شاغل و بازنشسته من جانباز از یک پاه و یک دست نا امید میباشم و قادر به شغل دومی نمیباشم ایا این شرماور نیست برای قانونگذاران ما بین جانبازان تبیض قایل هستند ایا تاکنون متوجه نشدهاند ایثارگران برای عدالت جان شیرین خودشان را دادهاند پس بخود بیاید با روح و روان این عزیزان بازی نکنید انشالله ماده 51 برای بازنشستگان اجرا شود

مسعود کارگر
| 1395/7/22 - 05:00 |     0     0     |
اینجانب مهر ماه 95 بازنشسته شدام باید به کجا مراجع نمایم که یکی از فرزندانم سر کار برود

کارشناس
| 1395/7/22 - 16:19 |     0     0     |
باسلام-چرا ماده51 شامل تعدادی از شهرداریها میشه و شامل بعضی ها نمیشه؟

ناشناس
| 1395/8/26 - 15:48 |     1     1     |
با سلام به ارواح طیبه شهدا و خسته نباشید به شما کارمند اداره دولتی میباشم و همسر شهید هستم خواهشاً تلاشی برای این قشر از خانواده معظم شهدا هم داشته باشید چرا به همسران شهید شاغل در ادارات حق ایثارگری تعلق نمی گیرد ؟؟؟ در قانون ایثارگری همسران مظلوم شهدا کمتر دیده شده اند.

محسن پاژنامه
| 1395/9/7 - 13:33 |     0     0     |
سلام وضعیت فرزندان شاغل در شهرداریهای سراسر کشور فوق العاده ایثار گری 25 درصد تعلق میگیرند یا نه

جانباز35درصد
| 1395/10/26 - 14:58 |     0     0     |
جانباز35درصدتبصره6حالت اشتغال بودم سال91 چون بصورت قراردادی تبصره3 کار میکردم حالت اشتغالم راقطع کردند بعدازیکسال پیگیری وشکایت ازماده16 بصورت رسمی استخدام دانشگاه شدم.آیاحالا باتوجه به قوانین جدید ایثارگران میتوانم ازبنیاددرجهت برقراری مجدد حالت اشتعال شکایت کنم یانه .به کجا شکایت کنم ممنونم راهنمایی کنید

یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1395/11/12 - 15:17 |     0     0     |
باسلام بنده از جانبازان 25٪ در سال 1370 استخدام پیمانی بنیاد جانبازان از سا1382 با قانون تبصره 6 حالت اشتغال وخانه نشین شدم از حقوق جانبازی محرومم چون تبصره 6 هستم از حقوق پرسنلی مبلغ یک میلیو تومان خورد ای میگیرم اجاره نشین هستم دوتا فرزند دارم و یک برادر معلول ذهنی سر پرستی بعهده اینجانب است سالهاست دارم میسوزم چرا باید همکاران همشرایط من 5 برابر من حقوق بگیرد آیا این انصاف است تا کی انتظار بکشم امروز درست و فردا درست میشود بخدا از فرزندانم خجالت میکشم چرا باید در بنیاد شهید تعبیض بین جانبازان همشرایط وجود داشته باشد بخدا با همکاران و همشرایطم هیچ فرقی ندارم درصدم و تاریخ کمسیون هم با هم در یک روز شدیم ولی حقوق خدمات فرق زیادی هست تورا خدا یکی به داد و بیداد من توجه کنند تا کی انتظار دارم میسوزم سالهاست میخواهم برگردم یعنی اعاده بکار شوم متاسفانه مسئولین نیروی انسانی بنیاد شهید میگویند حکم کمسیون حالت اشتغالتون باید لغو شود چرا این قانون برای همه جانبازان صدق نمیکنند از خداوند میخواهم یکی از دولت مردان به درد من توجه کنند تا یک نتیجه بگیرم ضمنا بنده از سال 1370 استخدام پیمانی بنیاد جانبازان والان مورخه 1395 بهمن ماه است هنوزم هنوزه استخدام پیمانی هستم این بخشنامه ها که نوشتند تمام ایثارگران در همه ادارات استخدام رسمی شود چرا در خود بنیاد شهید صدق نمیکنند با تشکر

جانبازوفرزندشهیدورزمنده
| 1395/11/24 - 22:51 |     0     0     |
می خواستم نظری بذارم برای مسئولین باخواندن این نوع کامنت هاهم خجالت کشیدم ومن حیاکردم قیامت شلوغ است آقایان مسئول

جانبازوفرزندشهیدورزمنده
| 1395/11/24 - 22:54 |     0     0     |
می خواستم نظری بذارم برای مسئولین باخواندن این نوع کامنت هاهم خجالت کشیدم ومن حیاکردم قیامت شلوغ است آقایان مسئول

حجت یسلیانی جانبازوفرزندشهیدورزمنده
| 1395/11/24 - 23:02 |     1     0     |
جناب آقای میرعیسی خانی باسلام ، بفرمائیدچرایک نفرکه هم رزمنده وهم فرزندوهم جانبازهست به چه جرمی بایدازحق مسلم وقانونی که قانونگذاربرای اودیده است فقط یکباربتوانداستفاده کند...مگرازتمام عنوانهای ایثارگری برخوردارنمی باشد.؟دراین صورت به خانواده معظم شهدائی که چندشهیدتقدیم این نظام کرده انندبایدمانندکسی که تنهایک شهیدداده است برخورنمایند.پس فرق کسی که یک عنوان داردبادیگری چیست ؟مسلماًجوابی نداریدبدهید

یونس داور بالابگلو از تبریز
| 1395/11/26 - 17:09 |     0     0     |
سلام بنده از جانبازان 25٪ در سال 1370 استخدام پیمانی بنیاد جانبازان از سا1382 با قانون تبصره 6 حالت اشتغال وخانه نشین شدم از حقوق جانبازی محرومم چون تبصره 6 هستم از حقوق پرسنلی مبلغ یک میلیو تومان خورد ای میگیرم اجاره نشین هستم دوتا فرزند دارم و یک برادر معلول ذهنی سر پرستی بعهده اینجانب است سالهاست دارم میسوزم چرا باید همکاران همشرایط من 5 برابر من حقوق بگیرد آیا این انصاف است تا کی انتظار بکشم امروز درست و فردا درست میشود بخدا از فرزندانم خجالت میکشم چرا باید در بنیاد شهید تعبیض بین جانبازان همشرایط وجود داشته باشد بخدا با همکاران و همشرایطم هیچ فرقی ندارم درصدم و تاریخ کمسیون هم با هم در یک روز شدیم ولی حقوق خدمات فرق زیادی هست تورا خدا یکی به داد و بیداد من توجه کنند تا کی...... از مسئولان انتظار دارم به من جانباز توجهی کنند وگرنه میسوزم...... سالهاست میخواهم برگردم یعنی اعاده بکار شوم متاسفانه مسئولین نیروی انسانی بنیاد شهید میگویند حکم کمسیون حالت اشتغالتون باید لغو شود چرا این قانون برای همه جانبازان صدق نمیکنند از خداوند میخواهم یکی از دولت مردان به درد من توجه کنند تا یک نتیجه بگیرم ضمنا بنده از سال 1370 استخدام پیمانی بنیاد جانبازان والان مورخه 1395 بهمن ماه است هنوزم هنوزه استخدام پیمانی هستم این بخشنامه ها که نوشتند تمام ایثارگران در همه ادارات استخدام رسمی شود چرا در خود بنیاد شهید صدق نمیکنند با تشکر

اداوطلب یعنی داوطلب شدم برم جنگ تا
| 1395/12/3 - 10:40 |     0     0     |
برادران عزیز جانباز اصلاندرصد دادن یک چیزچرت وعلکی اگر مگر پزشکان استغفراله خدا هستتد که بدانند چند درصد ازبدنت را ازدست دادی تازه این جسم است روح وروان موج گرفتگی چیه فقط خدا وبعدش هم زن وبچه هایت میدانند که چه زجری می کشی وماکه چه زجری به خانواده میدهیم وقتی موج میگری واز طرف دیگز هم جمست پرازترکش تمام وجودت اتش میگیرد وهرچه درد فریاداست برسر انها خالی میکنی وانها هم می سوزندومی سازندانجا که نبمه شب دادت ازدرد تاثریا میرودولی کسی جزخانواده ات تحمل یک لحظه ان حا لت راندارن ازطرفی بجه های لیسانست بیکارهستند وازان طرف کسی که نمیداند جبهه راباکدام ه م بنویسد اما پول پا رتی پروی دارد
کافی است بایک مقام دولتی بالا رابطه داشته باشد همه خانواده فامیل هم شهری را د
رهمه استانها بکارمیگیرد انجاست که میسوزی که سورش بیشتر دردترکش شیمیایی است ریس سابق سازمان امور مالیاتی که از روستای نزدیک شهرمان بود فقط حدود دویست نفرراازاقوام دوستانش درخراسان رضوی شمالی درجا استخدام رسمی کردوحال من که هم جانباز هم خانواده شهیدبابیست ماه خدمت درخط مقدن جبهه بایدشرمنده زن بچه ام باشم عزیزانم هروقت حکومت علی ع وبرخورد باعقیل برادش رادیدی انگاه دلت ارام میگیرد شاید این جمعه بیاید شایدالله همه کن له ولی یکه فرج

جانباز
| 1395/12/16 - 12:36 |     0     0     |
باسلام لطفا ماده 51برای جانبازان زیر25درصد هم اعمال کنید

م س
| 1395/12/20 - 14:39 |     0     0     |
باسلام وتشکر از همه عزیزان که نظر دادند سال 60 به درجه جانبا زی نایل گشته ام حدود 7 سال در بیمارستانها بستری بودده ام از اقان و موسولین میخواهم توراخودا کدامتان حتی خدمه بنیاد ادرس خانه مارا بلد هست به فرمایش مقام رهبری که فرمودند همه ما از جنگ فارغ شدهایم کسی که از جنگ فارغ نشده جانبازند تشکر از خانواده معزم شهدا و همه جانبان عزیز توراخدا من را دعا کنید

محمد علی اصغری سرایان
| 1396/2/28 - 21:48 |     0     0     |
سلام چرا هر امکاناتی هست مال جانبازان 25درصد به بالاست به خدا مه نمگوییم اماناتی که به انها میدهید به هم بدهید اما بخشی را امکان دارد من جانباز اعصاب وروان هستم 45 سال سن دارم ام از رابطه زناشوی افتادم براث خوردن46765قرص از سال 63 من دارو میخورم به خدا بروید به کشورهایی که ارتش هایشان در جنگ بودن ببینید چگونه میرسند ایا من جانباز اعصاب وروان میتوانستم به عراقی ها بگم من اینجایم یک خمپاره بزنید که ترکش هم بخورم تا درصد جانبازیم زیاد شود این برنامه تحقیق وتفحص از بنیاد به کهج رسید کشور روسیه کره ژاپن وبقیه را نگاه کنید لااقل30درد خدمات انها را به ما بدهید که زیر 25درصدیم اخر مطلع هستید سن ما که بالا میرود عوارض بیشتر میشود بنده قبلادر روز 4قرص میخوردم الان6تا میخورم ایا این انصاف است

محمد علی اصغری سرایان
| 1396/2/28 - 21:48 |     0     0     |
سلام چرا هر امکاناتی هست مال جانبازان 25درصد به بالاست به خدا مه نمگوییم اماناتی که به انها میدهید به هم بدهید اما بخشی را امکان دارد من جانباز اعصاب وروان هستم 45 سال سن دارم ام از رابطه زناشوی افتادم براث خوردن46765قرص از سال 63 من دارو میخورم به خدا بروید به کشورهایی که ارتش هایشان در جنگ بودن ببینید چگونه میرسند ایا من جانباز اعصاب وروان میتوانستم به عراقی ها بگم من اینجایم یک خمپاره بزنید که ترکش هم بخورم تا درصد جانبازیم زیاد شود این برنامه تحقیق وتفحص از بنیاد به کهج رسید کشور روسیه کره ژاپن وبقیه را نگاه کنید لااقل30درد خدمات انها را به ما بدهید که زیر 25درصدیم اخر مطلع هستید سن ما که بالا میرود عوارض بیشتر میشود بنده قبلادر روز 4قرص میخوردم الان6تا میخورم ایا این انصاف است

محمد علی اصغری سرایان
| 1396/2/28 - 21:50 |     0     0     |
سلام چرا هر امکاناتی هست مال جانبازان 25درصد به بالاست به خدا مه نمگوییم اماناتی که به انها میدهید به هم بدهید اما بخشی را امکان دارد من جانباز اعصاب وروان هستم 45 سال سن دارم ام از رابطه زناشوی افتادم براث خوردن46765قرص از سال 63 من دارو میخورم به خدا بروید به کشورهایی که ارتش هایشان در جنگ بودن ببینید چگونه میرسند ایا من جانباز اعصاب وروان میتوانستم به عراقی ها بگم من اینجایم یک خمپاره بزنید که ترکش هم بخورم تا درصد جانبازیم زیاد شود این برنامه تحقیق وتفحص از بنیاد به کهج رسید کشور روسیه کره ژاپن وبقیه را نگاه کنید لااقل30درد خدمات انها را به ما بدهید که زیر 25درصدیم اخر مطلع هستید سن ما که بالا میرود عوارض بیشتر میشود بنده قبلادر روز 4قرص میخوردم الان6تا میخورم ایا این انصاف است

ناشناس
| 1396/5/16 - 20:08 |     0     0     |
با سلام پس حق فرزند شهیدی که شاغل نیست کجا میره، فرزند شهیدی که ازدواج کرده و فوق‌العاده ایثار گری نمیگیره؟؟؟ واقعاً

امیری
| 1396/5/16 - 20:08 |     0     0     |
با سلام پس حق فرزند شهیدی که شاغل نیست کجا میره، فرزند شهیدی که ازدواج کرده و فوق‌العاده ایثار گری نمیگیره؟؟؟ واقعاً

امیری
| 1396/5/16 - 20:10 |     0     0     |
با سلام پس حق فرزند شهیدی که شاغل نیست کجا میره، فرزند شهیدی که ازدواج کرده و فوق‌العاده ایثار گری نمیگیره؟؟؟ واقعاً

محمد صادق صالحی
| 1396/6/16 - 19:38 |     0     0     |
باسلام . بنده جانباز 20 درصد هستم فقط خاز مسولین خواهش می کنم عر تصمیمی که می گیرید متناسب با در صد جانبازی باشه تا حقی از کسی ضایع نگردد.

احمد
| 1396/7/16 - 20:08 |     0     0     |
با سلام فرزند شهید شاغل در نیروهای مسلح هستم بعد از پیگیری و شکایت در دیوان در خصوص ماده۵۱ به هیچ نتیجه ای نرسیدیم و در دفاعیه ازخود گفتند که باید از طریق بنیاد شهید پرداخت شود
ب
عد از گذشت۵سال از تصویب ماده ۵۱ هنوز برا نیروهای مصلخ احرایی نشده
لطفا پیگیر باشید

هوشنگ حا جی بور
| 1396/8/7 - 14:06 |     0     0     |
اینجانب جانباز قطع پاه عضو بدن وشمیای ودرصد جانبازی لحاظ شد 30 در صد فوق العاده ایثارگری طبق ماده 51 مطرح شده پرداخت نمی شود ..... ضمنا شما امسیولین ومدیران کل و دادستان استان البرز شما قضات محترم ما را ه عفو وبخشش بفرمایید ودر بستر بیماری می باشم بند کارمند جهاد کشاورزی می باشم واز بنیاد استان البرز تقاضا دارم جهت حل مشکل پرونده در دادگاه هشتگر د وبه تجدید نظر استان قرار هست برود واز شما درخواست همکاری رادارم تشکر وقدر دانی

هوشنگ حا جی بور
| 1396/8/7 - 14:08 |     0     0     |
اینجانب جانباز قطع پاه عضو بدن وشمیای ودرصد جانبازی لحاظ شد 30 در صد فوق العاده ایثارگری طبق ماده 51 مطرح شده پرداخت نمی شود ..... ضمنا شما امسیولین ومدیران کل و دادستان استان البرز شما قضات محترم ما را ه عفو وبخشش بفرمایید ودر بستر بیماری می باشم بند کارمند جهاد کشاورزی می باشم واز بنیاد استان البرز تقاضا دارم جهت حل مشکل پرونده در دادگاه هشتگر د وبه تجدید نظر استان قرار هست برود واز شما درخواست همکاری رادارم تشکر وقدر دانی شماره تماس 09122658717

علی صفر همه خانی
| 1396/11/6 - 16:15 |     0     0     |
با سلام از جانبازان 70/ درصد هستم چون مدت سه ساله حطصانت فرزندان باپتدر بوده حتی زی بمن داده نشده است وحالا میخاهم فرزندانم را از لزست خدمات ایثارگریم حذف نمایم

اصغر
| 1396/11/14 - 06:38 |     0     0     |
بنام خلاصش میکنم بارها اطلاع رسانی کردم.جانباز۲۵فرزند مجروح هم هستم عضو خانواد شهد ا .به دلیل بیماری اعصاب وروان و افسردگی شدید سال۷۹دست به خودکشی زدم.چنان حالم بد بود.که خودم فکر میکردم حالت اشتغال ینعی شاغلی .گفتم باید بازنشته شوم دکتر ا میگفتند حالت اشتغال ی خودم میگفتم باید بازنشته شوم.ر

ایا کسی پیدا میشود که راه دریت به من بگوید.با کمال تشکر.

علی
| 1396/11/18 - 13:11 |     0     0     |
وقتی امتیاز یک فرزند شهید هم سطح یک جانباز 50 درصد است دیگر جای چه اعتراضی است

ابراهیم امینی سیوچ
| 1396/12/10 - 12:48 |     0     0     |
بسم تعالی
با سلام احترام اینجانب ابراهیم امینی سیوچ بسیج فعال خط رهبری به استحضار می رساند که بنده در مورخه 1369/9/18 به قرادادی درجهاد سازندگی شهر ستان بانه اشتغال بکار شدم چون بنده سطح سوادم و مدرکم نهضت بو د جهاد بنده را در سال 1377 به شرکت آب و فاضلاب روستایی منتقل کرد و حالا در این شرکت مشغول خدمت هستم در مورخه 1382/6/20به درجه جانبازی 35% نائل گردیم در مورخه1383/3/27بنیادشهید طبق شماره نامه117/02/2233 از شرکت آبوفاضلاب روستایی استعلام برای وضعیت استخدامی بنده در مورخه 1383/3/28شرکت طبق شماره نامه 13354 به بنیاد شهید شهرستان بانه جواب داد که ابراهیم امینی سیوچ جانباز 35% قراردادی و تابع قانون کار می باشد در مورخه 1384/10/14با نامه بنیادشهید شهرستان بانه به کمیسیون حالت اشتغال تبصره یک اعزام شدم و حکم از کار افتادگی کلی حالت اشتغال بنیاد واز حقوق و مزایای جانبازی بهره مند شدم در مورخه 1395/10/30 بنیادشهید زیاد لا 8 نفر دیگر که مثل بنده دو حقوق می گیرند حقوق بنده قطع کرده 28 سال است خد مت می کنم بعداز۱۵سال خدمت به بعد جانباز شدم در مورخه 1384/10/14لغایت 1395/10/30 حقوق جانبازی می گرفتم طبق اصلاح تبصره2 ماده39 3مهر1392 2مصوبه شورای اسلامی حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران قطع نخواهد شد به عبارتی آن دسته از جانبازانی که حقوق دریافت می کنند در صورت اشتغال در یک شغل جدید خواهند توانست بدون قطع شدن حقوق جانبازی از محل اشتغال جدید نیز حقوق دریافت کنند وهم جانبازان و آزادگانی که در دستگاه های مشمول بند آلف ماده ۲ قانون جامع مشغول خدمت بوده واز گذشته برخی از آنان حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت می کرده‌اند دریافت حقوق آنان همچنان ادامه خواهد داشت و براساس اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع بنیاد حق قطع این حقوق خلاف قانون است مبنای پرداخت این حقوق حسب مورد مقررات نیروهای مسلح یا قانون مدیریت خدمات کشوری است
به اداره کل مراجعه کردم گفتم چرا زیاد لا ۸ نفر دیگر فقط حقوق بنده قطع کردند گفت اسم هیچ کسی نبرید شما پیدا شدی آیا بنده دزدی کردم پیدا شدم بعدا 13 سال گفت اینها به شما فرق می کنند آیا یک بام دو هواست از مقام محترم تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به درخواست معطوف بفرمائید تا حق بنده ضایع نگردد باتشکر ابراهیم امینی سیوچ جانباز 35% همراه 09183749371 کد جانبازی 1201005132 کد ملی 3849966437









بازنشسته ن م جانباز
| 1397/3/9 - 16:36 |     0     0     |
با سلام و احترام مدیر محترم سایت ضمن خسته نباشید برای رضای خدا و زحمات ایثارگران 8سال دفاع مقدس در حد توانتان برای این جانبازان بازنشسته 25درصد ببالا خانه ملت قرار بود استفساره برای ماده 51 فوقولعاده ایثارگران انجام دهند تا بازنشستگا ن هم از این قا نون بهرمند شوند متاسفانه تا الان خبری نبوده است ما بازنشستگان مستقیم درجنگ بودیم از این امتیازات خبری نیست اما در عوض فرزندان دشهدا الان بالای 35سالگی هستند و همگی هم شاغل شدند این اقایان از ماده 51 استفاده کنند اما ماها خیر این چه نوع عدالتیست

بازنشسته ن م جانباز
| 1397/3/9 - 16:37 |     0     0     |
با سلام و احترام مدیر محترم سایت ضمن خسته نباشید برای رضای خدا و زحمات ایثارگران 8سال دفاع مقدس در حد توانتان برای این جانبازان بازنشسته 25درصد ببالا خانه ملت قرار بود استفساره برای ماده 51 فوقولعاده ایثارگران انجام دهند تا بازنشستگا ن هم از این قا نون بهرمند شوند متاسفانه تا الان خبری نبوده است ما بازنشستگان مستقیم درجنگ بودیم از این امتیازات خبری نیست اما در عوض فرزندان دشهدا الان بالای 35سالگی هستند و همگی هم شاغل شدند این اقایان از ماده 51 استفاده کنند اما ماها خیر این چه نوع عدالتیست


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   تلنگر  
 
 
   پربحث ترین مطالب  
  همیشه اعتقاد داشته‌ام که سرمربی ما باید ایرانی باشد/ به نخبگی قانع نباشید باید مرزهای دانش و فناوری را به پیش ببرید
20 نظر (فعال: 20 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
    آیین برائت یعنی بیزاری از جنگ‌افروزی آمریکا و نهیب بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست/ معامله قرن با همت جبهه مقاومت محکوم به شکست است
18 نظر (فعال: 18 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
  مشت «کرار» محکم‌تر شد
11 نظر (فعال: 11 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
    حضور نیروهای حاج قاسم پشت مرزهای رژیم صهیونیستی
10 نظر (فعال: 10 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
  الویت شهرداری در خدمت رسانی: حذف کلمه "شهید" یا رسیدگی به نیازهای مردم؟
11 نظر (فعال: 9 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 2)
    نامه ۲۰۰۰ استاد دانشگاه خطاب به رئیس‌جمهور درباره دوری از اروپا و آمریکا
7 نظر (فعال: 7 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
  اسرائیلی‌ها اگر می‌توانند امنیت خود را حفظ کنند!
7 نظر (فعال: 7 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
    سردار فدوی:‌ از مرحله بازدارندگی عبور کرده‌ایم
6 نظر (فعال: 6 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
  جدیدترین پهپاد بمب‌افکن ایرانی مسلح شد
6 نظر (فعال: 6 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
    واکنش رئیس سازمان حج به ادعای مطرح شده در مورد حادثه منا/ ادعای رکن آبادی کذب است
6 نظر (فعال: 6 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
 
   اخبار عربی  
  السلطات السعودیة تمتثل لقرار واشنطن فیما خصّ حظر السفر.
    للمرة الثانیة...فبرایر الماضی الأشد حرّاً على الإطلاق.
  حالتا زواج کل دقیقة فی هذا البلد العربی.
    ضمان هواتف آبل من 60 یوم الى سنة کاملة.
  روسیا تبحث مع اندونیسیا عقد لتورید غواصتی " فارشافیانکا"
    علماء اوکرانیون یبتکرون دواء للقضاء على السرطان.
  أبرز التطورات على الساحة السوریة 21/3/2017
    أغلى الماسة للبیع.
  الیابان تؤکد مشارکتها فی مناورات بحریة کبرى فی المحیط الهادئ.
    أفضل معلمة فی العالم ...کندیة.
  العثور على کنز فی نهر بالصین.
    الوکالة الدولیة للطاقة الذرّیّة تعلن عن زیادة کوریا الشنالیة لقدراتها النوویة بشکل نشط.
  تقنیة "لای_فای" بسرعة تفوق "وای_فای" ب 100 مرّة.
    حقائق صادمة عن شرب المیاه مع اللیمون.
  الهیئة الروسیة للتعاون الفدرالی لا تؤکد تسلیم الصین لمنظومات اس-400.
    7 علامات تدل على إصابتک بانهیار عصبی.
  دراسة تکشف أصح قلوب فی العالم.
    الجیش السوری یحبط هجوماً جدیداً للنصرة و فیلق الرحمن شرق دمشق.
  وزیر الطاقة اللبنانی للمیادین نت: لبنان لن یتراجع عن حقوقه النفطیة مهما کانت التهدیدات.
    بریطانیا تعلن عملیّة بدء الخروج من الإتحاد الاوروبی فی 29 آذار.
  الإمام الخامنئی یسمّی العام الإیرانی الجدید ب" الإقتصاد المقاوم...الإنتاج و فرص العمل."
    موقع والاه: الأسد یحاول تغییر قواعد اللعبة بمواجهة إسرائیل.
  هآرتس: قدرة المناورة الإسرائیلیة على الحدود مع لبنان و سوریا تتراجع.
    ماهی طائرة التجسس الصهیونیة 'سکای لارک' التی أسقطها الدفاع الجوی السوری فی ریف القنیطرة?
  قائد سرایا عاشوراء کاظم الجابری ل"العهد": الحسم النهائی لمعرکة الموصل بات وشیکاً جدّاً.
    الجیش السوری یسقط طائرة استطلاع إسرائیلیة فوق القنیطرة.
  الأف بی آی تؤکّد رسمیّاً التحقیق فی التدخّل المزعوم لروسیا فی الإنتخابات الامیرکیة.
    15 شهیداً على الأقل بانفجار سیارة مفخّخة فی بغداد.
  ترامب یلتقی العبادی: کان علینا ألّا ننسحب من العراق.
    إجتماع فی روما بشأن خطّة لوقف تدفّق المهاجرین من لیبیا.
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© شهیدخبر 1390
info@shahidnews.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار
  آفات همنشینی و دوستی در کلام امام هادی(ع)