خانه   |  ارتباط با ما   |  جستجو   |  دریافت اپلیکشن اندروید شهید خبر    RSS   |  ارسال خبر   |  پیوندها   |  درباره ما  
  تازه ها:  
   سیاست / انتخابات  
  دکترروحانی:امروز دست یاری به سوی همه مردم ایران، جناح‌هاواحزاب دراز می‌کنم/رئیس جمهور همه مردم هستم
  سردار سلیمانی بیانیه انتخاباتی نداده است/ دروغ کانال تلگرامی روزنامه دولت
  با تصمیم درست خود در انتخابات ،عزت واقتدار نظام را رقم بزنیم
  عدم حضور در صحنه باعث مشکلات زیادی برای مردم می شود/دولت انقلابی می تواند یار و کمک حضرت آقا باشد
  آرامش، مهمترین عامل رقابت در عرصه انتخابات است
  نگاه آیت الله رئیسی نگاه خدمتگزاری به قشر مظلوم جامعه است
  در پای صندوق های رای میثاق مجدد با شهیدان میبندیم
  فرزندسردار شهید کحالی در شورای شهر تهران به نفع فرزندان شهید تندگویان ونجفی کنار کشید
  خانواده شهید خلبان احمد کشوری از سید ابراهیم رئیسی حمایت کرد
  بیش از هزار فرزند وخانواده شهیدبا صدور بیانیه ای از حجت الاسلام رئیسی حمایت کردند
  هر وقت از سیاست ها و آرمان های رهبری فاصله گرفتیم، ضرر کردیم
  قالیباف به نفع حجت الاسلام رئیسی کنار کشید
  جهانگیری: فرزندان ایران باید شغل داشته باشند
  حجت الاسلام روحانی در تبریز : معنای تُرک جز شجاعت نیست
  سماواتی،جانباز۷۰ درصد:ولایت مداری، مردمی بودن، ساده زیستی و امانت داری ویژگی بارز حجت الاسلام رئیسی
  دلخوری خانواده‌ شهدا از لیست‌های دروغین
  بیانیه دوباره جامعه مدرسین در حمایت از حجت الاسلام رئیسی
  شهبازی: رئیسی درباره تخلفات آقایان دستش پر بود اما اخلاق‌مدارانه رفتار کرد
  حامیان روحانی حاضر به مناظره با نادران نشدند
  رئیسی: سینه من پر از اسرار است می توانم خیلی حرف ها را بزنم اما...
  وقتی مردم "هیچ"و مناظره مشاجره می شود /به حفظ نظام فکر کنید ریاست جمهوری پیش کشتان
  رئیسی: امروز دوران حرف‌درمانی تمام شده است
  دهقان: رئیس جمهور پس از 4 سال بهای منزل خود را اعلام کند
  همایش حامیان روحانی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود
  رئیسی بعد از مناظره به روحانی چه گفت؟
  سخنان فرمانده سپاه درباره شهرهای موشکی
  انتقاد شدید فرزندشهید همت به اصلاح طلبان و اطرافیان روحانی
  نقل قول؛ بسته خبری ویژه انتخابات ریاست جمهوری شهید نیوز5
  برای هر حالتی در مناظره آمادگی داریم
  قیل و قال نامزدها؛ دوستان موتور نسوزانند!
- اندازه متن: + -  کد خبر: 148377صفحه نخست » بنیاددوشنبه، 16 اسفند 1395 - 18:47
۲۱۰۰شهید مدافع حرم داریم/تعداد کل شهدا به ۲۳۰ هزار رسیده است
۲۱۰۰شهید مدافع حرم داریم/تعداد کل شهدا به ۲۳۰ هزار رسیده استشهیدخبر(شهیدنیوز): رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل بیت شهید شدند، گفت: جمع شهدا تا به امروز، ۲۳۰ هزار شهید است.
  

 

در آستانه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، همایش ملی تقدیر از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت عصر امروز دوشنبه ۱۶ اسفند با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهور و بنیاد شهید و امور ایثارگران و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی در تالار وحدت در تهران برگزار شد.

حجت الاسلام شهیدی در این مراسم  با اشاره به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید و شهدا گفت: ما از روزی که به بنیاد شهید آمدیم با رهنمودهایی که مقام معظم رهبری به ما دادند، تصمیم گرفتیم این روز هر چه بیشتر نزد مردم شناخته شود.

وی در ادامه با اشاره به آماری در رابطه با میزان شناخت مردم از این مناسبت در تقویم رسمی کشور افزود: بر اساس بررسی که ما انجام دادیم در سال ۹۱ حدود ۱.۶ از مردم نسبت به وجود این روز از تقویم شناخت داشتند. در سال ۹۲ و با فعالیت هایی که ما انجام دادیم این میزان به ۱۷ درصد، در سال ۹۳ به ۳۷ درصد و در سال ۹۴ به ۴۶ درصد رسید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند  به ارائه آماری از شهدا از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت و گفت: تا روز ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ که امام راحل دستور تاسیس بنیاد شهید را دادند، ۲ هزار و ۸۷۱ شهید تقدیم انقلاب شده بود البته به نظر می رسید این تعداد بیشتر باشد و حتی آمار بالایی از تعداد شهدا در میدان شهدا بیان می شد. ما بررسی کردیم و متوجه شدیم تعدادی از شهدا در این آمار نیامده اند چرا که خانواده هایشان ترس این را داشتند که اگر بگویند شهید شده اند، آنها را به صورت دسته جمعی دفن کنند کما اینکه تعدادی از شهدای آن زمان در خیابان خراسان دفن شده اند. به هر حال با این برآوردها به نظر می رسید که ما تا ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار شهدای ترور تصریح کرد: تروریست ها و منافقین حتی برای ترور خود امام(ره) هم نقشه کشیده بودند که البته کشف شد. آنها می خواستند از بالای منزل امام(ره) تونلی به سمت زیر خانه ۸۰ متری امام(ره) حفر کنند و این شخصیت بزرگ را هم از ما بگیرند. نقشه آنها در این مورد ناکام ماند اما بعدها بزرگانی مانند بهشتی، مفتح و دیگران را از ما گفتند. در مجموع ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۷ هزار شهید ترور دادیم و مجموع شهدایی که تاکنون مشخص شده است، حدود ۲۳۰ هزار شهید است که این مردم تقدیم انقلاب کرده اند.

رئیس بنیاد شهید همچنین با اشاره به آمار شهدای مدافع حرم گفت: ما الان هم برای حفظ حرم و حرمت عتبات عالیات چه در سوریه، چه در عراق و چه در سایر جاها، شهید می دهیم و تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ شهید مدافع حرم بر تعداد شهدای قبلی افزوده شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما گران تمام شده است، گفت: اگر امروز رهبر ما با کلام قاطع در برابر دشمن حرف می زنند و رئیس جمهور هم با کلام قاطع در برابر افکار شیطانی در منطقه و فراتر از منطقه ایستاده استف اینها همه از برکت خون شهدا است. در چنین وضعیتی وظیفه ما چیست؟ وظیفه ما این است که این فرهنگ را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر لزوم پاسداری از فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت اظهار داشت: فداکاری فقط این نیست که در جبهه باشیم همه ما می توانیم در همه جا فداکاری کنیم چرا که این فرهنگ مختص جبهه نیست و همان فرهنگ عاشورا و کربلا و امام حسین(ع) و اسلام و قران است و باید آن را حفظ کنیم.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه امروز هنرمندان ما، ورزشکاران ما و همه آحاد جامعه می توانند این فرهنگ را حفظ کنند و توسعه دهند خطاب به فرزندان شهدا خاطرنشان کرد: شما موظف هستید فرهنگی که پدرانتان به شما امانت داده اند، حفظ کنید و روز به روز آن را توسعه دهید. ما باید بتوانیم نام امام حسین(ع) ، شهدا، امام و ایثارگران را در کشور پاسداری کنیم چرا که ما مدیون خانواده شهدا هستیم.

بر اساس این گزارش پس از اتمام صحبت های معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران، تعدادی از اعضای خانواده های شهدا با اعتراض به عملکرد مسئولین نسبت به شهدا و خانواده های آنها به این صحبت ها واکنش نشان دادند.

«شهدا فراموش شده اند»، «خانواده شهدا گرفتارند»، «فرزندان شهدا بیکارند»، «خانواده های شهدا زجر می کشند»، « نام و یادی از شهدا باقی نمانده است»، «بیکاری فرزندان شهدا را آزار می دهد» و« به نام شهدا به کام مسئولین» از جمله عبارات اعتراضی بود که تعدادی از اعضای خانواده های شهدا با آنها حجت الاسلام شهیدی را مورد خطاب قرار دادند و خواستار رسیدگی جدی به وضعیت خودشان شدند.

در ادامه جمعی از همراه مسئولان بنیاد شهید، نامه ها و درخواست های فراوان آنها را که در نقاط مختلف تالار وحدت حضور داشتند جمع آوری کردند و رئیس بنیاد شهید نیز خود یکی از این نامه ها را از دست معترضین گرفت و قول رسیدگی به آنها را داد.

همچنین بر اساس این گزارش در پایان این برنامه از ۲۲ فرد مروج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر به عمل آمد که در میان آنها چهره هایی همچون حجت الاسلام محمود دعایی، محمد حسین مهدویان، همسرعلی امینی(یکی از شهدای حادثه پلاسکو)، محمدرحمان نظام اسلامی(مجری جانباز تلویزیون)، عبدالجبار کاکایی، سیدناصر حسینی پور(نویسنده پایی که جا ماند)، سیده زهرا حسینی(راوی کتاب «دا» که البته وی در سالن حضور نداشت)، محمدرضا بایرامی و مرتضی امیری اسفندقه حضور داشتند.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 19 نظر (فعال: 17 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 2)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1395/12/16 - 21:01 |     1     0     |
2100شهید مدافع حرم؟؟واقعا؟؟خدای من

بی باک
| 1395/12/16 - 21:19 |     0     0     |
آقای شهیدی برای 2100 شهید مدافع حرمی که با افتخار ازشون یاد میکنید چه برنامه ای دارید؟؟؟خانواده اینها رو کی میخاید جون به لب کنید؟؟؟

ناشناس
| 1395/12/16 - 22:48 |     0     0     |
اگر امروز رهبر ما با کلام قاطع در برابر دشمن حرف می زنند و رئیس جمهور هم با کلام قاطع در برابر افکار شیطانی در منطقه و فراتر از منطقه ایستاده استف اینها همه از برکت خون شهدا است. در چنین وضعیتی وظیفه ما چیست؟ وظیفه ما این است که این فرهنگ را حفظ کنیم.

ناشناس
| 1395/12/16 - 23:00 |     0     0     |

نمی شود که من مدام از شهدا حرف بزنم ولی دلم به هزار و یک جا بند باشد. یکی می گفت آقا! شهدا شبیه ما بودند ، یکجوری حرف نزنید که مردم فکر کنند شهید شدن کار حضرت فیل است. ب

ناشناس
| 1395/12/18 - 13:55 |     0     0    
پاسخ: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای مده ظله العالی :

شهیدی که در عراق و سوریه شهید میشود همانند این است که جلوی درحرم امام حسین علیه الس لام شهید شده است؛ چرا که اگر این شهیدان نبودند اثری از حرم اهل بیت نبود.


ناشناس
| 1395/12/16 - 23:02 |     0     0     |
بحمدالله امروزه نه تنها جمهوری اسلامی ایران، بلکه جهان اسلام به برکت و پشتوانه خون شهیدان به اقتدار رسیده است، شهدا نمونه بارز ایثار و ازخود گذشتگی هستند

ناشناس
| 1395/12/17 - 09:54 |     0     0     |
اینکه ما مردم را با روزی به نام روز شهید آشنا کنیم کار بسیار پسندیده ای است. اما مهمتر از آن این است که راه شهید را بشناسیم و اینکه او چگونه مسیری را انتخاب نمود که به این مقام رسید. کل راه در یک کلام مستتر است. چشم پوشی از دنیا و تقرب به حیات باقی و زدودن آثار حیات فانی از خود. تمام. حالا بهتر است به جناب ..... و سایر عزیزان دست اندرکار بنیاد شهید بالاخص آن معاون همیشه معاون گفت شما چه سنخیتی با این کلام دارید. آیا شما خود از جیفه دنیا گذشته اید یا دودستی به آن چسبیده اید. پاسخ مشخص است. خیر. شما حاضرید هرکاری بکنید تا ساعتی بر مسند بمانید علیرغم همه بی مسئولیتی هایتان و بی کفایتیتان. شاید در افکار عامه و حتی شخصی انسان خوبی باشید که البته آن هم محل شک شدید است اما بی کفایتید. پس هر روز ...... حمایت از شهید راه نیندازید.
 متولی اصلی شهدا ذات اقدس ربوبیت است و بس والا کسی برای امثال شما قدم از قدم برنمی داشت چه برسد که شهید بشود. راه فقط راه خداست. سالکان این راه مسیر را خوب می شناسند نیازی به تبلیغ شما نیست. از سوئی در متن صحبتتان شما آقای ..... از صلابت رهبری عزیزمان و ...... سخن گفتید. بخش اول که صلابت و هوشمندی رهبری است بر کسی پوشیده نیست و خدا هر روز بر عزت ایشان بیفزاید که اگر امروز آقا نبود معلوم نبود چه وضعیتی داشتیم. اما شما کجا از صلابت در رئیس جمهورتان سراغی دارید. او که متخصص دیپلماسی لبخند ....... است و ........ در مقابل آنها. او که با........  سخن می گوید همواره لبخند دارد و وقتی با مردم سخن می گوید خود گیر و متکبر است. شما در این فرد صلابت می بینید. توصیه می کنم عینک خود را عوض کنید. چه کسی را با چه کسی مقایسه می کنید. 
حضرت آقا را که محبوب قلوب است با فردی پراکنده کار غیر مدیر و بدون پایگاه مردمی. البته ضربه سنگینی بود مرگ نخ تسبیحتان که همه شما را بهم وصل می کرد و کلونی سهم خواهان از انقلاب را تشکیل می داد. شما و خیلی های دیگر انگار ارثیه پدریتان را از انقلاب می خواهید.
 برادر ...... بی کفایتی و بی لیاقتی برو کنار بگذار دو نفر اینکاره بیآیند بلکه بتوانند باری بردارند نه چون شما سربار شوند. چطور حرف مقتدایمان حضرت آقا را در شناساندن روز شهید به یاد داری اما خواسته قلبی او را در صیانت از اموال و دارائی های شهدا به یاد نداری که اگر داشتی این وضعیت بخش های اقتصادی بنیاد نبود که گل سرسبد افتضاحات شد بانک دی. بانک دی را روزی که تحویل گرفتی ارزش آفرین بود. بی کفایتی و بی مدیریتی و بی لیاقتی ..... آن را تبدیل کرد به بانکی ارزش سوز. امثال شما و آقایان همیشه در بنیاد از جان شریفترین قشر جامعه چه می خواهید. صورتحساب شما چقدر است. امروزه حضرتعالی این فیگور را به خود گرفته اید که ما در امور بانک دی دخالت نمی کنیم و وظیفه بانک مرکزی است. دروغ می گوئید تا جزئی ترین بخشها دخالت می کنید. جلوی انجام تغییرات هیئت مدیره را گرفته اید. تمام قد دارید از سرپرست ....... که در آنجا گمارده اید حمایت می کنید. آیا قرار است بانک دی کمکی به فرایند در قدرت ماندن .......و ........ در خرداد سال آینده بکند. رئیس جمهور...... همواره دولت قبل را متهم می کند که به عصر قجر برگشته بودیم. آیا ایشان مطلع هستند که ........ بانک دی را به عصر حجر برگرداندید. 
خداوندا در روز محشر روی کذابین را سیاه گردان. والسلام


ناشناس
| 1395/12/17 - 14:07 |     0     0     |
شما فکر میکنید سالهای بعد بنیاد شهید برای فرزندان شهدای مدافع حرم چکار قراره بکنه؟؟؟بخدا سرنوشتشون از بچه های شهدای جنگ بدتر هم میشه

ناشناس
| 1395/12/17 - 16:47 |     0     0     |
پیروزی و استقلال و عزت اسلامی مرهون مجاهدتها و رشادتهای این عزیزان است
تا ابد به شما مدیونیم

servina
| 1395/12/18 - 09:45 |     0     0     |
خونشون گرم اونا هم اگه 30 سال از شهادتشون بگذره می شن مثل پداری ما بگو چیکار کردی و چیکار می خای بکنی واسشون ؟؟؟؟؟

ناشناس
| 1395/12/18 - 13:55 |     0     0     |
💥ایران میتوانست از اول چشم به عقاید خود ببندد و برای تامین امنیت خود نیروهای دفاعیش را تقویت کند و منتظر بشیند تا گروهای تکفیری به مرزش برسند تا درگیری را آغاز کند اما این تفکر چند ایراد اساسی دارد:اول از همه با این تفکر دور تا دور ایران نا امن شده بود و ۱۴۰۰ کیلومتر مرز با عراق که در اختیار گروه تروریستی داعش بود به معنای واقع کل

مرز غیر قابل کنترل میشد.

ناشناس
| 1395/12/18 - 21:07 |     0     0     |
خانواده های شهدای مدافع حرم که در اوج جوانی و بدون هیچ منت و خواسته ای همسران جوان خود را راهی دفاع از حرم حضرت زینب س کرده اند این روزها لباس رزم بر تن فرزندان خردسال شهدایشان کرده اند و بدون هیچ توقعی روزگار سخت دلتنگی را می گذرانند.

بی باک
| 1395/12/18 - 21:31 |     0     0     |
فرزندان ما الان در سوریه و عراق ایستادگی میکنن تا اسلام زنده بمانه نه برای حفظ موقعیت شما

ناشناس
| 1395/12/19 - 14:36 |     0     0     |
اینک فرصت و توفیقی نصیبمان شده تا از شهیدان افتخار آفرینمان بشنویم. از سروقامتان جاودانه ی تاریخ، از مردان مرد این دیار. پاسدارانی که ایستادگی شان کوه را شرمنده کرد.

ناشناس
| 1395/12/19 - 17:29 |     0     0     |
واقعأ این آقای رئیس بنیاد اینجوریه که نمی دونه دردرون سیستمش چی میگذره یامیدونسته وچشم پوشی میکرده؟!که.درهردومورد بایدپاسخگوباشد

ناشناس
| 1395/12/19 - 20:21 |     0     0     |
دم زدن از شهدا و کار کردن برای غیر شهدا امروز سرلوحه کار مسئولین است

ناشناس
| 1395/12/21 - 16:37 |     0     0     |
شهدا با ایمان راسخ، اخلاص کامل، از خودگذشتگی و الگو گرفتن از سالار شهیدان و شهدای کربلا به ندای «هل من ناصر ینصرنی» ولی فقیه زمان خود لبیک گفتند و با نثار جان خود از هیچ کوششی دریغ نکردند و موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی شدند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   تلنگر  
  داستان یک تروریست داعشی

  بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های عرب زبان

  ادلب علیه سرکرده جبهه النصره به پا خاست

  تیراندازی به سمت یک فلسطینی در الخلیل

  آغاز بررسی پرونده حقوق بشر بحرین در سازمان ملل

  فرزند جانبازی که با شهادت از میان ما پر گشود

  پیام تشکر مجمع ملی فرزندان جانباز از قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران

  اعتراض یک رهبر انقلابی بحرین در زندان

  «توبه نامه 62 بندی» دانش آموز شهید، سرلوحه جویندگان حق

  محمد مهدی همت و یک عکس تاریخی

  هیچ لکه ایی بر گردن شهید نمی نشیند جز لکه ایی از جنس ماه

  شرکت 9 گروه از مخالفان سوریه در مذاکرات آستانه

  فوتوتیتر/ خدا می‌داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست

  دیدار رئیس‌جمهور عراق با مسعود بارزانی

  عاشقانه‌های یک همسر جانباز اعصاب و روان

  مجید صالحی: فیلم «چراغ‌های ناتمام» را ادای دین به شهدا می‌دانم

  دیدار هئیت مدیره مجمع ملی فرزندان جانباز با تعدادی از آتشنشان های مستقر در پلاسکو

  شرط شهید شدن از نظر حاج قاسم

  فوتوتیتر/ اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است

  ظهور محقق نمی شود مگر با بارها آزمایش

 
 
   پربحث ترین مطالب  
  وقتی نازکشت حضرت زینب (س)باشد/یک خانواده و شفاعت در محشر
22 نظر (فعال: 22 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
    آمریکا خود تروریست و تروریست‌پرور است/تجربه دو دستگی سال ۵۹ نباید تکرار شود
22 نظر (فعال: 19 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 3)
  2 سؤال مهم درباره حادثه تهران
20 نظر (فعال: 18 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 2)
    حمله کانال تلگرامی معلوم الحال به مدافعان حرم با عنوان قیم سازی برای خانواده شهدا
25 نظر (فعال: 16 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 9)
  چگونگی تبدیل «عراقِ صدّام» به «عراقِ شهید حکیم» نیازمند تبیین است
16 نظر (فعال: 15 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 1)
    چه شد به «آتش به اختیار» رسیدیم؟
17 نظر (فعال: 15 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 2)
  «حیدر جلیلوند» به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست
15 نظر (فعال: 14 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 1)
    بزرگتر از آزادی حلب
13 نظر (فعال: 13 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
  آمریکا از اول دنبال تغییر نظام بوده و همیشه شکست خورده است/ جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است و بدانید آن‌ها نمی‌توانند به ما سیلی بزنند، ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد
13 نظر (فعال: 13 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
    مخاطبان اصلی موشک‌ها چه کسانی بودند
13 نظر (فعال: 13 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)